Inditex, proprietarul Zara și Bershka, a lansat o nouă marcă online
Grupul spaniol Inditex a anunţat debutul pe piața online a unei noi mărci care are în portofoliu produse cu preț redus.
Proprietarul unor mărci cunoscute în România, precum Zara, Pull&Bear, Bershka sau Stradivarius, compania spaniolă Inditex, a început de astăzi vânzările online ale mărcii sale de produse cu preţ redus Lefties. Primele state din care pot fi făcute comenzi sunt Spania și Portugalia.
Conform analiștilor Reuters, acest debut al mărcii Lefties are scopul de a susține Inditex în lupta cu lanţul britanic de magazine Primark.
În prezent, Lefties vinde articole de îmbrăcăminte la preţuri reduse în peste 100 de magazine din țări ca Spania, Portugalia, Rusia, Mexic, Qatar sau Arabia Saudită.
Înfiinţată în 1999 ca o modalitate de a scăpa de hainele Zara din sezonul anterior, Lefties are acum proprii săi designeri şi game de produse. Cu toate acestea, marca este mai puţin vizibilă decât principalele mărci ale grupului Inditex, precum Zara, Massimo Dutti şi Bershka.
Vânzările online au crescut în timpul pandemiei pe fondul închiderii magazinelor şi a reticenţei consumatorilor de a se aventura pe străzile şi centrale comerciale aglomerate. Însă costul livrării comenzilor făcute online afectează marjele de profit, în special pentru produsele de tip low-cost.
Analiştii de la Societe Generale au calculat că vânzările online nu ar fi profitabile pentru Primark, dacă lanţul britanic ar oferi livrări şi retururi gratuite, şi estimează că marja de profit ar scădea cu cinci puncte procentuale numai dacă ar oferi servicii online de tip „click and collect”.
În schimb, „Inditex are infrastructura IT şi capacităţile oferite de celelalte branduri pentru a putea să asigure funcţionarea online a unui brand low cost. Primark ar trebui să înceapă de la zero”, consideră analistul Societe Generale, Anne Critchlow.
De altfel, în luna iunie a acestui an John Bason, director financiar la Associated British Foods, proprietarul Primark, declara că lanţul britanic nu are de gând să se răzgândească referitor la lipsa unei oferte online.
În România reţeaua Inditex este formată din 57 de magazine cu brandurile Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home şi Massimo Dutti.