Inedit. Sisteme de recunoaștere facială la o școală din Capitală
Sistemele de recunoaștere facială au apărut în școlile din România, spre stupefacția părinților care spun că nimeni nu le-a cerut acordul și nici nu există vreo lege în acest sens.
Un deputat le numește chiar ‘’închisori digitale, lagăre’’ și atrage atenția că este încălcat regulamentul general privind protecția datelor.
Totul a pornit de la o școală gimnazială din sectorul 3 din Capitală, unde au fost implementate sisteme de recunoaștere facială la intrarea în unitate, ceea ce a iscat numeroase reacții pe rețelele sociale din partea bucureștenilor. Situația a fost semnalată de deputatul Mihai Lasca, care a postat pe pagina de Facebook un clip video cu imagini de la unitatea de învățământ ‘’transformată într-o închisoare de maximă securitate’’.
Se întâmplă la Școală Gimnazială nr 80, Calea Dudești nr 191, sector 3, București, modernizată pe bani europeni de către Primărie. Din clipul video se văd clar cele două sisteme de recunoaștere facială instalate care permit accesul în unitate.
‘’Sector 3 București, școală pregătită după standardele europene, ce-i care sunteți proeuropeni, asta vă așteaptă, închisori digitale, lagăre, orașe de 15 minute’’, spune deputatul.
Politicianul atrage atenția că utilizarea camerelor video pentru recunoașterea facială a elevilor este o măsură care încalcă regulamentul de GDPR, pentru că se utilizează datele biometrice ale unei categorii de persoane vulnerabile – minorii și care se află într-o poziție de dependență față de școală.
Într-o postare ulterioară, Mihai Lasca mai menționează faptul că ‘’școala este și un centru pentru copiii separați de familii prin legea separării copiilor de părinți (fost plx 145)’’.
Pe Facebook părinții sunt de-a dreptul revoltați, mulți se plâng că nu le-a cerut nimeni acordul și vor să știe pe ce bază au fost instalate aceste sisteme. Unii cer chiar să fie retrași copiii de la școală. După câte se pare, astfel de echipamente ar fi ajuns și în alte școli, urmând să fie montate în cursul verii.