Inginerie STRABAG! Dörel ruso-austriacul a inventat propria tehnică de ridicare a gurilor de canal

Publicat: 07 iun. 2023, 18:13, de Vlad Stefan Orjan, în News , ? cititori
Inginerie STRABAG! Dörel ruso-austriacul a inventat propria tehnică de ridicare a gurilor de canal

Continuă lucrările în bătaie de joc pe banii publici ai giurgiuvenilor. Telenovela” continuă datorită muncitorilor companiei ruso-austriacă STRABAG.

Chiar și colegii lui Dörel ruso-austriacului de la STRABAG s-au mirat de inventivitatea lui, ba chiar unii l-au felicitat.

Conform unor surse, băieții deștepți de la STRABAG au mai furat din „biscuiții” destinați pentru construirea trotuarului, astfel Dörel ruso-austriacul a găsit soluția ingenioasă să pună „zidărie” cu ciment, dale și cărămizi BCA. Putem spune că este o lucrare unicată în România sau cel puțin noi n-am mai văzut asta până acum.

Acum rămâne de văzut câte zile sau luni va dura până când gura de canal făcută pe „comandă” la Dörel ruso-austriacul de la STRABAG se va surpa.

Dezastrul produs de firma ruso-austriacă STRABAG în orașul Giurgiu

Giurgiuvenii au ajuns să fie bătaia de joc a constructorului austriac STRABAG. După ce s-a apucat de spart la propriu municipiul Giurgiu, acum, lucrările au fost lăsate de izbeliște.

În urma sesizărilor venite din partea cetățenilor, am decis să mergem la Giurgiu pentru a ne convinge despre starea lucrărilor pe care firma austriacă Strabag le-a câștigat.

Giurgiuvenii sunt deja exasperați de numeroasele șantiere care străbat orașul și fac traficul un adevărat coșmar, au un nou motiv de revoltă: calitatea lucrărilor executate în oraș de austriecii de la Strabag lasă de dorit.

După luni întregi de ”balamuc”, de șantier, praf, gălăgie, trafic deviat etc. strada Petre Ghelmez a fost, în sfârșit, redată circulației, ocazie cu care a început să se vadă foarte clar bătaia de joc a constructorului

Foto: giurgiu-news.ro

Giurgiuvenii sunt revoltați, mai mult se stă decât se lucrează

Inițial am ajuns pe la intersecției șoselei Slobozieie cu strada Ramadan. Cei de la Strabag erau într-o mică pauză de masă, însă o doamnă ne-a apostrofat.

“Este nenorocire cu lucrările aici la noi. Este o bătaie de joc, muncitorii ăștia cinci zile stau și o zi vin pe șantier. Stăm de mai bine de un an și jumătate numai în praf, iar această stradă este tranzitată zilnic de tiruri de mare tonaj, din cauză că și șoseaua de centură este închisă. Ne este afectată structura caselor, ne va cădea tavanul în cap”, ne-a spus o doamnă.

Ulterior, la doar câteva minute suntem abordați de o alta, care se plânge de același lucru, că muncitorii vin doar o zi pe săptămână pe șantier.

“De ce nu ați venit să filmați și când erau gropile imense? E bine că se lucrează, dar mai mult se stă decât se lucrează. Muncitorii vin pe șantier doar o dată pe săptămână„, ne-a declarat aceasta.

Oamenii spun că există o posibilitate pentru care muncitorii nu sunt zi de zi pe șantier din cauza faptului că Strabag nu are oameni destui angajați și nici utilaje, astfel încât să facă față lucrărilor de o asemenea anvergură. Astfel atât muncitorii cât și utilajele sunt rulate câte o zi pe săptămână de la o stradă la alta, potrivit localnicilor.

Printre altele, gurile de canal sunt un adevărat calvar pentru cei ce tranzitează șoseaua Sloboziei. Șoferii sunt nevoiți să facă slalom printre acestea.

Un comerciant al unui magazin de piese auto ne-a declarat că nu puțini au fost cei care și-au tăiat cauciucurile în asfaltul tăiat din zona gurilor de canal.

În centrul municipiului muncitorii se prefac că muncesc

Ne-am îndreptat mai apoi către centrul municipiului, la rondul din zona șoselei Alexandriei cu strada Gării.

Muncitorii erau relaxați la umbră, însă după ce unul dintre diriginții de șantier le-a spus că e unul cu cameră, toți muncitorii s-au ridicat și au luat câte o lopată în mână. Unii dintre ei se întrebau nedumeriți: “Și acum ce facem?„

Un altul i-a răspuns că nu au ce face până nu vine camionul cu balastru. Te și bufnea râsul să vezi oameni în toată firea să țină o lopată în mână și să se prefacă că muncesc să nu dea rău în poze, în timp ce camionul cu balastru nu mai apărea.

La doar câțiva metri, un alt grup de muncitori își priveau colegii cum se chinuiesc să dea cât mai bine în poze, iar unul dintre ei chiar mânca semințe.

Drept să vă spun, nu oamenii care muncesc la această companie sunt vinovați. Sunt giurgiuveni care muncesc să-și câștige existența și să aibă ce le pune copiilor pe masă. Totuși vinovați de această tărășenie se fac cei care stau la birouri și dau doar indicații, pe care nici acelea nu sunt în stare să le dea bine.

Poate că acest calvar la care sunt puși giurgiuvenii ar putea fi stopat doar dacă societatea Strabag va mai angaja forță de muncă și dacă va mai aduce utilaje. Până atunci, muncitorii se vor preface că vor muncii, iar administrația se va preface că îi va plăti!

STRABAG e interzisă pe piața construcțiilor din România

Compania austriacă a pierdut în instanțele de judecată procesul intentat contra certificatului constatator negativ primit de la Compania de Autostrăzi și Drumuri Naționale, fapt pentru care nu mai au ce căuta o perioadă de timp la licitațiile din România.

Informațiile au fost dezvăluite într-un articol apărut în publicația ct100.ro. Potrivit acesteia, Curtea de Apel București a emis recent o hotărâre care poate avea efecte profunde pe piața construcțiilor de infrastructură din România. Austriecii de la Strabag, a decis instanța, au certificat constatator negativ, ceea ce practic îi împiedică să mai participe la licitații.

Astfel, începând cu data de 14.09.2021, pentru o perioadă de 3 ani, STRABAG SRL se află în situația vădită de excludere din procedurile de licitație publică, întrucât, conform documentelor constatatoare nr. 2599 şi nr. 2600, încărcate pe site-ul oficial dedicat licitațiilor publice, pe numele acestei societăți, parte de grupului STRABAG AG, au fost emise ani documente constatatoare negative.

Acest fapt este confirmat de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor prin decizia nr. 2236/C8/2287,2290,2291,2292,2303,2304/26.10.2022. Decizia a rămas definitivă prin hotărârea nr. 318 pronunțată la data de 07.02.2023 de Curtea de Apel București.

În decizia CNSC instituția expune o motivare amplă a soluției de excludere din procedura de licitație publică a operatorului Strabag SRL (la paginile 30 -32). Concluzia organismului administrativ jurisdicțional este următoarea:

„Potrivit datelor existente pe portalul oficial www. portal.just.ro, şi susţinerilor STRABAG SRL, documentele constatatoare nr. 2599 şi nr. 2600, emise de CNAIR-DRDP Craiova la data de 14.09.2021, nu au fost suspendate de la executare, astfel producându-şi efectele juridice.

Prin urmare, Consiliul constată că autoritatea contractantă, în mod corect, a respins ofertele STRABAG SRL, pentru loturile 3 şi 4 ale procedurii, în temeiul art. 167 alin. 1) Ut. g) din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, conform căruia ,,Autoritatea contractantă exclude din procedura de atribuire a contractului de achiziţie publică/acordului-cadru orice operator economic care se află în oricare dintre următoarele situaţii: g) operatorul economic şi-a încălcat în mod grav sau repetat obligaţiile principale ce-i reveneau în cadrul unui contract de achiziţii publice, al unui contract de achiziţii sectoriale sau al unui contract de concesiune încheiate anterior, iar aceste încălcări au dus la încetarea anticipată a respectivului contract, plata de daune-interese sau alte sancţiuni comparabile.

În aceste condiţii, Consiliul constată că întoarcerea la reevaluarea ofertelor STRABAG SRL, pentru loturile 3 şi 4, nu este posibilă, acestea trebuind a fi excluse, pentru motivul mai sus precizat.

În sensul celor consemnate mai sus, Consiliul constată că jurisprudenţa în materia achiziţiilor publice este constantă, practica statornică fiind în sensul celor antemenţionate”.

Foto: decizie a Tribunalului București potrivnică Strabag

Licitații „aranjate” de Strabag în Austria

Autoritatea Federală Austriacă pentru Concurență Bundeswettbewerbsbehörde (BWB) a aplicat acum câțiva ani o amendă pentru Strabag în valoare de peste 45 de milioane de euro, pentru înțelegeri anticoncurențiale, după cum a relatat aici Club Feroviar.

Totul a ieșit la iveală când, în urma unor suspiciuni de corupție, procurorii austrieci au făcut mai multe percheziții la Porr, Strabag și alte companii din domeniul construcțiilor.

În vara lui 2021, pe 14 iulie, BWB a stabilit o amendă de 45,37 milioane de euro pentru două companii din Grupul Strabag, și anume Strabag AG și F. Lang u. K. Menhofer Baugesellschaft m.b.H. & Co. KG.

Ulterior, instanța de la Curtea Cartelurilor din Viena a stabilit, definitiv, că amenda va trebui plătită. Acuzațiile reținute de judecători vizează fixarea ilegală de prețuri, împărțirea pieței și schimb de informații cu concurenții în legătură cu licitații organizate de firme private și de autorități publice în sectorul construcțiilor din Austria în perioada iulie 2002-octombrie 2017.

Strabag a invocat clemența și a decis să coopereze total cu anchetatorii, recunoscându-și vinovăția înainte ca acest caz să ajungă în fața Curții Cartelurilor. Această atitudine a determinat BWB să aplice un cuantum redus al amenzii, conform clubferoviar.ro.