Inginerul Gabriel Budescu, noul director general al CNIR
Interimatul lui Cătălin Urtoi la CNIR a luat sfârșit. Acesta a fost schimbat după ce l-a acuzat pe Cristian Pistol, directorul CNAIR, că tergiversează lansarea licitațiilor pentru Autostrada Unirii.
Compania Națională pentru Investiții Rutiere (CNIR) are, începând de luni, 25 martie, un nou director general, în persoane inginerului Gabriel Budescu. Acesta vine la conducerea societății, deținută de Ministerul Transporturilor, cu mandatul de a prelua proiectele de autostrăzi de la CNAIR. Budescu a fost până în prezent director general adjunct tehnic al Companiei de Drumuri (CNIAR).
Operaționalizarea CNIR, un proiect inițiat încă din timpul Guvernării Dacian Cioloș (2015), reprezintă un punct de referință în cadrul PNRR. Conform planului, în decursul a trei ani, proiectele de investiții de la CNAIR urmează să fie transferate la CNIR, însă decizia finală se va lua prin Ordin al Ministrului Transporturilor.
Deși CNIR încă nu dispune de un buget aprobat, acest lucru împiedică finalizarea angajărilor pentru aproximativ 40 de specialiști.
În ultimele 12 luni, Compania pentru Investiții Rutiere a fost condusă interimar de inginerul Cătălin Urtoi. Mandatul său nu a fost prelungit. Urtoi a adus acuzații la adresa șefului CNAIR, liberalul Cristian Pistol, și a directorului tehnic Budescu, susținând că aceștia ar fi întârziat intenționat lansarea licitațiilor pentru secțiunea de munte a Autostrăzii Unirii (Miercurea Nirajului-Leghin, 159 km).
Cine sunt membrii Consiliului de Administrație al CNIR
Consiliul de Administrație al Companiei Naționale pentru Investiții Rutiere (CNIR) este un amestec complex de experiență și specializare, aducând împreună diverși profesioniști cu traiectorii și perspective variate. Conform Economedia, CA al CNIR este format din:
Ștefan Ioniță, un inginer specializat în Căi Ferate, Drumuri și Poduri (CFDP), ocupă o poziție centrală în acest context. El a fost Director General al CNAIR și este în prezent director la CESTRIN. În timpul mandatului său, a semnat contractul pentru construcția Podului de la Brăila, marcând un moment semnificativ în infrastructura rutieră a țării.
Cătălin Urtoi, un inginer hidrolog, s-a remarcat prin implicarea sa în funcția publică, inițial ca consilier al fostului ministru Lucian Bode. Ulterior, a fost numit în poziții de conducere, cu contribuții notabile la proiectele de infrastructură rutieră, inclusiv autostrăzile A7 și A8.
Mariana Ioniță, un inginer constructor cu o vastă experiență în administrația publică, a fost director general al CNAIR și secretar general al Ministerului Transporturilor. Ea reprezintă o voce puternică pentru dezvoltarea infrastructurii de transport, cu un interes special în regiunea Moldovei.
Adrian Foghiș, un secretar de stat susținut de PNL, aduce în Consiliul de Administrație expertiza sa în sociologie și științe politice, cu o carieră anterioară în conducerea Zonei Metropolitane Oradea.
Marius Bota, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor și inginer de profesie, a depus numeroase inițiative pentru dezvoltarea infrastructurii de transport, aducând o perspectivă amplă și un bagaj solid de cunoștințe în domeniu.
Bogdan Pascu, un inginer mecanic și fost vicepremier, completează acest peisaj diversificat cu expertiza sa în proiectare și monitorizare a proiectelor de investiții în infrastructură.
Ion Cosmin Petrescu, președintele PNL Argeș, aduce o perspectivă regională și o experiență în cibernetică, completând echilibrul și diversitatea în Consiliul de Administrație.
Acești administratori sunt responsabili pentru alegerea directorului general al CNIR, iar întreaga lor gamă de expertiză și experiență contribuie la formularea unor decizii informate și la realizarea obiectivelor stabilite în domeniul infrastructurii rutiere.