Companiile românești speriate de Inteligenţa Artificială
Companiile românești consideră că Inteligenţa Artificială şi Învăţarea Automată sunt tehnologii în expansiune care vor bulversa piaţa şi le vor da peste cap strategiile de afaceri în următorii ani.
Managerii din România sunt bulversați de extinderea tot mai rapidă a soluțiilor de Inteligență artificială. Potrivit unui studiu asupra transformării digitale, comandat de High-Tech Systems & Software, aceștia se tem că firmelor lor vor fi expuse la breşe de securitate, la probleme legate de protecţia datelor și la diverse provocări tehnice.
Inteligența Artificială poate aduce breșe în securitate a datelor
Mulți dintre managerii unor companii din România apreciază că Inteligenţa Artificială are un potenţial perturbator asupra mediului de business. 71% dintre managerii români sunt îngrijoraţi că adoptarea de soluţii cu Inteligenţă Artificială ar putea expune companiile la breşe de securitate. 72% dintre aceştia se tem de pierderea controlului asupra datelor proprii.
Managerii români consideră că principalele dezavantaje ale proceselor de transformare digitală sunt costurile iniţiale şi de mentenanţă (47%), posibilele perioade de nefuncţionare a sistemelor digitale (42%), reticenţa angajaţilor faţă de adoptarea noilor tehnologii (39%).
Creşterea vânzărilor – motivul principal al investițiilor în digitalizare
Pe de altă parte, companii medii şi mari din Sănătate şi Pharma, Retail şi Comerţ, Energie şi Utilităţi, Producţie şi Industrie, Transport şi Logistică, doresc să implementeze procese de transformare digitală în compania sa poate apela la serviciile de consultanţă, pentru a se asigura că aceste schimbări generează efectul aşteptat.
Studiul mai arată că, în 2024, creşterea vânzărilor reprezintă principalul motiv pentru care companiile din România au planificat investiţii în procese de transformare digital. 82% dintre ele au investit bani în digitalizare. De asemenea, în topul factorilor motivaţionali se mai numără eficienţa sporită a proceselor de producţie (80%), creşterea calităţii produselor/serviciilor (80%) şi dezvoltarea colaborării între diferitele departamente (80%).
Gestionarea relaţiei cu clienţii prin intermediul platformelor digitale reprezintă principala arie de activitate pentru care companiile au investit deja în procese de transformare digitală (40%), urmată de gestionarea stocurilor şi procesul de vânzare (37%), precum şi întocmirea şi stocarea documentelor în cloud.