Intervenție APA Nova în parcul Herăstrău. “Toate evenimentele sunt tratate în regim de urgență”
Avariile la rețeaua de apă sunt o realitate a vremurilor noastre, iar din păcate se întâmplă chiar și în zilele libere legale, cum a fost în minivacanța de 1 decembrie în parcul Herăstrău. Apa Nova face eforturi să remedieze problema „în condiții de siguranță și cu toate avizele necesare”, fără costuri suplimentare pentru consumatori, ne-au declarat reprezentanții companiei.
Cititorii Ziarului Puterea ne-au semnalat că în data de 28 noiembrie a apărut un astfel de incident în parcul Herăstrău, unde au fost solicitați salariații de la Apa Nova pentru a remedia problema.
La cererea cititorilor noștri, am încercat să aflăm de la compania Apa Nova care este stadiul lucrărilor, cum se procedează în astfel de cazuri și, mai ales, cine plătește pagubele.
„În dimineața zilei de 29.11.2023 am fost informați de reprezentanții Administraţiei Lacuri, Parcuri şi Agrement Bucureşti de incidentul din zona lacului Herăstrău, moment în care s-au luat măsuri de punere în siguranță a zonei avariate, în vederea intervenției echipelor noastre. La fața locului s-a constatat că în proximitate sunt cămine de gaz, fiind necesară și verificarea de către operator a rețelelor de gaz înainte de intervenție, pentru a elimina toate riscurile asociate”, se arată în răsounsul primit de la compania Apa Nova la solicitarea adresată de Ziarul Puterea.
Reprezentanții firmei mai spun că se bazează pe implicarea clienților și a autorităților în identificarea oricărui tip de incident și încurajează raportarea lor pe toate canalele de comunicare cum ar fi site-ul societății, dar si la Centrul de Primire Clienți din Strada Tunari nr. 60A. Lumea sesizează, dar după cazul Herăstrău, avem dovada clară ce finalitate au aceste sesizări.
Toate cazurile, cu respectarea condițiilor de siguranță
Reprezentanții Apa Nova ne-au mai precizat că toate lucrările sunt tratate în regim de urgență, însă neapărat cu respectarea măsurile impuse de rigorile condițiilor de siguranță, de autorizațiile și avizele necesare,
„Toate evenimentele ce reprezintă un incident pe rețelele de apa, sunt tratate de fiecare dată în regim de urgență. Menționăm că din momentul identificării incidentului, echipele noastre au semnalizat zona și au fost prezente, în fiecare zi la locație, pentru monitorizare și pregătire a intervenției, în condiții de siguranță și conformitate”, se arată în răspunsul transmis de firma Apa Nova redacției Ziarului Puterea.
Iar dacă vă întrebați cine plătește paguba, aceasta nu este pusă în nici un caz în seama clienților, care achită apa, conform consumului înregistrat de contoarele individuale.
„Deși disfuncționalitatea temporară a elementului de rețea este mică, dar complexă din punct de vedere al intervenției, acționăm în regim de urgență, la fel ca și în alte situații similare, respectând toate măsurile impuse de rigorile condițiilor de siguranță, și de autorizațiile și avizele necesare, limitând la maximum eventualele pierderi. În situația în care totuși apar pierderi în astfel de incidente punctuale, acestea sunt cuantificate în dreptul operatorului. Clienții noștri achită strict apa consumată în baza înregistrării contoarelor individuale”, susțin reprezentanții Apa Nova.