Japonezii vor să convingă tinerii să bea mai mult, ca să redreseze situația financiară a țării
În timp ce la noi se spune peste tot că alcoolul dăunează grav sănătății, în Japonia autoritățile duc muncă de convingere cu tinerii ca să-i determine să consume mai mult alcool. Noi am zice că-i învață la rău, japonezii zic că așa stimulează economia.
Guvernul de la Tokyo, care vrea să redreseze situația financiară a țării, a lansat un concurs prin care îndeamnă tinerii cu vârsta cuprinsă între 20 și 39 de ani să-și împărtășească ideile de afaceri pentru a stimula cererea de băuturi în rândul colegilor lor.
Proiectul de consumat băuturi, conform BBC, se numește „Sake Viva”. Și, cum am zis, e menit să redreseze situația fiscală. Căci, neconsumându-se alcool, au scăzut dramatic veniturile fiscale aferente taxelor pe băuturi. De aici și ideea de „ Sake Viva!”, o campanie al cărei scop este să vină cu un plan pentru a face băutura mai atractivă și pentru a stimula industria.
Prezentat de Agenția Japoneză de Venituri, concursul își ia numele de la sake, băutura alcoolică națională a japonezilor, care se face din orez. Nu numai sake să se bea, să se bea orice, zice guvernul, de exemplu, bere, vin, whisky și shochu, un distilat tipic.
Organizatorii spun că bătrânii consumau mult mai mult alcool decât tinerii. Care, uite, se mai lasă și pe tânjală și încurcă treburile fiscale ale țării. Conform datelor furnizate de Agenția de Venituri, în 2020 japonezii au băut în medie 75 de litri de băuturi alcoolice de persoană, față de 100 de litri consumați în 1995.
Veniturile din impozite din taxele pe alcool au scăzut și ele în cursul anului. Potrivit ziarului The Japan Times, în 1980 au reprezentat 5% din veniturile totale, dar în 2020 au reprezentat doar 1,7%. Vânzările de bere în anul fiscal 2020, care s-a încheiat în martie 2021, au scăzut cu 20% față de anul fiscal precedent.
Persoanele care participă la concursul care să facă tinerii să bea pot să-și expună ideile numai până pe 9 septembrie.