Jumătate de metru de prostie! De ce se moare pe DN2/E85 și în 2023
DN2/E85, supranumit „Drumul Morții” în România, continuă să fie unul dintre cele mai periculoase drumuri din țară în 2023, cu o serie de accidente rutiere tragice, dintre care unele s-au soldat cu pierderea de vieți omenești. Deși este cunoscut pentru pericolele sale, acest drum vital rămâne cu doar o bandă și jumătate pe sens, fapt care contribuie în mod semnificativ la creșterea numărului de accidente mortale.
Vineri, într-o zi extrem de nefericită, DN2/E85 a fost martorul a cinci accidente rutiere grave, rezultând două persoane decedate și șase răniți. Majoritatea accidentelor au implicat tiruri, cu una sau două remorci.
Într-unul dintre aceste accidente, un polițist angajat la Serviciul de Acțiuni Speciale și-a pierdut viața într-o coliziune teribilă din județul Ialomița, în care au fost implicate două camioane și un autoturism. Mașina polițistului a fost grav avariată în urma impactului, iar eforturile de salvare au fost zadarnice, conducând la decesul acestuia.
Este de remarcat că aceste tragedii continuă să aibă loc, iar drumul rămâne la fel de periculos ca în trecut, cu o infrastructură rutieră învechită și insuficientă pentru a asigura siguranța circulației.
E85 este cunoscut pentru faptul că are doar o bandă și jumătate pe sens, un factor major în accidentele rutiere frecvente. Acest drum crucial, care leagă sudul țării de Moldova, traversează Europa de la nord la sud și este vital pentru transportul de mărfuri și persoane.
Cu toate acestea, infrastructura sa precară și insuficientă a fost subiectul criticii timp îndelungat. Cu doar o bandă și jumătate pe sens, acest drum rămâne un adevărat pericol pentru șoferi, iar limitele de viteză nu sunt respectate, cu viteze de până la 170-180 km/h, punând în pericol viețile tuturor participanților la trafic.
Grindeanu tace, oamenii mor în continuare pe E85
Ministerul Transportului promite de ani buni lărgirea cu câte o jumătate de bandă pe sens, însă promisiunile nu au întârziat să apară pentru cursul anului 2023, însă până în prezent nu s-a efectuat nimic, tipic ministrului Sorin Grindeanu.
Ici colo, s-a mai decopertat asfaltul de o firmă de casă din Ministerul Transportului, pentru care nu au fost în stare să-și semnalizeze lucrările pe drumul nopții, astfel că s-au mai produs niște accidente rutiere, din cauza montării necorespunzătoare a balizelor și a sacilor de nisip pentru stabilizarea acestora.
În timp ce șoferii își asumă o parte din responsabilitate pentru comportamentul lor la volan, este evident că și statul român, prin Ministerul Transporturilor, trebuie să ia măsuri urgente pentru a îmbunătăți această infrastructură critică. O schimbare necesară ar putea fi lărgirea drumului cu o bandă suplimentară pe fiecare sens, pentru a asigura condiții de circulație mai sigure și pentru a reduce riscul de accidente mortale.
Septembrie 2022: „Drumul morţii” din România va fi modernizat din 2023. Un proiect pilot a redus la zero accidentele mortale
„Goarna” ministrului Grindeanu anunța în urmă cu un an că „Drumul morţii” din România va fi modernizat în acest an, însă ajungem cu pași repezi spre 2024, iar rezultatele și promisiunile întârzie să apară.
Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR pentru observatornews.ro: „În forţă vom începe de anul viitor. Este, evident, o soluţie salvatoare de vieţi pe un drum care este cunoscut la ora actuală, în România, ca fiind „Drumul morţii”.(29.09.2022)
În ciuda numeroaselor tragedii și apelurilor pentru îmbunătățiri, drumul DN2/E85 rămâne un loc în care se moare frecvent. Până când se vor lua măsuri concrete pentru a îmbunătăți infrastructura acestui drum, riscul de accidente mortale va persista, iar pierderea de vieți omenești va continua să fie o realitate tragică pe acest traseu vital.
Văzând măcar unul dintre clipurile de mai jos, nu ne putem imagina cum funcționarii din Ministerul Transporturilor pot dormi liniștiți noaptea cu capul pe pernă în timp ce oamenii zac întinși pe asfaltul de pe DN2E85.
Despre drumul european E85, am mai scris și în 2020, și voi mai scrie ori de câte ori este nevoie pentru asfaltarea unei jumătate de metru pe fiecare sens de mers.