Klaus Iohannis testează trenul care va circula pe ruta Gara de Nord – Aeroportul Otopeni
Președintele Klaus Iohannis, premierul Ludovic Orban și ministrul Transporturilor Lucian Bode participă la deplasarea test cu trenul pe conexiunea feroviară „Gara de Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni.
Declarațiile live ale oficialilor pot fi ascultate AICI.
Ludovic Orban: Ideea acestui tronson s-a născut în mandatul meu de ministru al Transporturilor. Sigur că şi aici au trebuie să treacă 13 ani pentru dezvoltarea acestui tronson care va oferi o alternativă pentru cei care vin de pe aeroportul Otopeni. Progresul era puţin peste 11% inainte de a veni guvernul liberal şi iată că lucrarea e finalizată aproape în proporţie de 100%. Această linie e o realitate şi va fi pusă la dispoziţia beneficiarilor în cel mai scurt termen posibil. Din păcate, calea ferată a fost cenuşăreasa modului de transport în ultimii 20 de ani. La nivelul UE transportul feroviar e considerat prioritar, pentru că e un transport sigur, rapid şi prietenos cu mediul înconjurător. Vom pune în aplicare strategia UE şi în România. Obiectivele sunt – finalizarea modernizării căii ferate de la Constanţa până la Vama Nădlac. Se va semna un contract în cursul acestei săptămâni pentru modernizarea a 34 de kilometri. Pe celelalte trasee importante de pe coridorul 9 paneuropean, de la Ploieşti până la Focşnani, de la Focşani până la Roman şi de la Roman până la graniţa de Est sunt semnate contracte deja
Klaus Iohannis: Iată că planul de relansare economică pe care l-am elaborat împreună cu Guvernul Orban începe să își arate și partea practică și pentru a sublinia importanța dezvoltării feroviare am participat astăzi la un test pe singura linie nouă de cale ferată construită din anul ’84 încoace. Dorim să dezvoltăm Aeroportul Internațional, dorim să îi dăm amploare dar pentru asta e nevoie să poți să ajungi în aeroport în condiții foarte bune, predictibile. Este evident că în acest fel și în acest ritm vom reuși să modernizăm infrastructura din România. Nu întâmplător am participat la metrou, la autostradă. Dezvoltarea infrastructurii de transport este fundația pe care se clădește planul de relansare. România are nevoie de o dezvoltare economică sustenabilă și pentru asta e nevoie de infrastructură de transport. Iar pentru a o putea realiza avem o șansă enormă pentru că putem să folosim bani europeni. Bani europeni am avut și până acuma, dar voință politică a fost puțină. Din 2016 până în 2019 s-a realizat din această linie 11%, putem să ne dăm seama cam care a fost voința politică și putința politică.