La Galați, se „toacă” 24 milioane lei pentru o pistă de biciclete de 23 km, dar în oraș nu prea sunt bicicliști

Publicat: 06 sept. 2024, 10:02, de Autor: Sorin Costea, în ACTUALITATE , ? cititori
La Galați, se „toacă” 24 milioane lei pentru o pistă de biciclete de 23 km, dar în oraș nu prea sunt bicicliști
La Galați, se „toacă” 24 milioane lei pentru o pistă de biciclete de 23 km, dar în oraș nu prea sunt bicicliști

Judecând lucrurile după cea mai recentă investiție începută în zonă, Galațiul ar putea fi confundat cu Amsterdamul, orașul pe ale cărui străzi sunt majoritari bicicliștii, dar diferența este că pe străzile Galațiului nu prea sunt bicicliști, însă edilii nu țin cont de asta și construiesc pe câmpurile din afara orașului o pistă de biciclete de 23 km care costă 24 de milioane de lei.

Deși Galațiul și multe localități din județ au nevoie de investiții în proiecte edilitare și de infrastructură care să aducă un minim confort în viața de zi cu zi a locuitorilor, edilii cheltuie sume imense, de ordinul zecilor de milioane de lei, pentru obiective de agrement.

Așa s-a ajuns ca Galațiul să aibă două parcuri de aventură, unul la o fostă uzină de apă, altul în zona de agrement din Pădurea Gârboavele.

Acum, gălățenilor li se pregătește și o pistă de biciclete cu lungimea de 23 km pe câmpurile din afara orașului, deși numărul bicicliștilor de pe străzile orașului nu justifică o asemenea investiție.

Pe strada Brăilei, principala arteră din oraș, trece din când în când câte un biciclist, alți bicicliști preferă Faleza Dunării, dar statistica „byker”-ilor din oraș e departe de a profila un fenomen social care să impună „tocarea” a milioane de lei pentru o pistă în afara orașului.

Dar se întâmplă. Președintele Consiliului Județean (CJ) Galați, Costel Fotea, a anunțat, joi, că a semnat ordinul de începere a lucrărilor pentru pista de biciclete care va lega municipiul Galați de Pădurea Gârboavele și comuna Smârdan.

Utilitatea proiectului a fost subliniată cu „bla-bla”-ul folosit de obicei pentru a justifica cheltuirea banilor publici, inclusiv argumentul că pedalatul este util „indiferent de nivelul de pregătire”:

„Este un proiect de suflet pentru mine, unic în regiune, care va oferi gălățenilor o alternativă sănătoasă și ecologică de transport, dar și un traseu spectaculos pentru plimbări în natură.

Pe lângă infrastructură, această investiție reprezintă și o invitație la mișcare, la o viață mai sănătoasă și la o conexiune mai profundă cu natura. Pista de biciclete va fi un spațiu dedicat tuturor celor care iubesc să pedaleze, indiferent de vârstă sau de nivelul de pregătire”, a declarat Fotea.

O pistă de 24 milioane de lei, care are și „iluminat public” pentru plimbările nocturne pe câmpurile din apropierea orașului
Detaliul cel mai important comunicat de președintele CJ Galați este costul investiției: „Valoarea investiției este de peste 24 de milioane de lei, din fonduri europene”.

Cu o lungime de 22,8 km, traseul pistei de biciclete străbate o zonă din afara orașului, din nord, de la Lacul Vânători din comuna Vânători la Pădurea Gârboavele, iar de acolo către satul Odaia Manolache și comuna Smârdan, după care pista de biciclete se racordează la Drumul Județean DJ251, care e renumit pentru numărul mare de accidente de circulație produse din cauza depășirii vitezei de către șoferi.

Noua pistă de biciclete va avea „două sensuri, pasaje și podețe, rasteluri, sisteme de monitorizare” și chiar și „iluminat public”, pentru cei care ies să se plimbe cu bicicleta pe câmpurile din apropierea orașului după ce se întunecă.

În ceea ce privește utilitatea proiectului trebuie să luăm în calcul unul din argumentele președintelui CJ Galați: „este un proiect unic în regiune”! Așadar, fiind unic în regiune, ne putem aștepta ca bicicliști din Brăila, Focșani, Buzău sau Tulcea, să bată drumul până la Galați pentru o promenadă pe două roți pe câmpurile din apropierea orașului?