La vânătoare de vitezomani în toată Europa!
Țările din toată Europa vor avea acțiuni rutiere ample pentru prinderea șoferilor vitezomani. Operațiunea denumită Maratonul de viteză ROADPOL are loc timp de 7 zile, în perioada 17-23 aprilie. Filtre rutiere vor avea loc și în România în perioada 9-23 aprilie, conform unor surse din MAI.
Evenimentul este cea mai mare campanie de aplicare a legii împotriva vitezei din lume. Va fi desfășurat de forțele de Poliție Rutieră din întreaga Europă. Vârful acțiunii va fi pe 21 aprilie.
În timpul operațiunii, țările membre vor aplica limitele de viteză stabilite în propria lor țară. Polițiștii vor verifica viteza unui vehicul folosind dispozitive omologate fixe sau mobile. Șoferii vitezomani vor fi opriți de polițiști și amendați. În plus, vor fi utilizate și dispozitive automate, cum ar fi camerele fixe, iar amenzile vor fi trimise șoferilor.
În România acțiunile rutiere se vor desfășura în perioada 9-23 aprilie, cu peste 350 de aparate radar. Numai în ultimele 24 de ore, polițiștii rutieri au reținut aproape 800 de permise de conducere (pentru depășirea vitezei, pentru consumul de alcool sau droguri ori alte substanțe interzise) și au retras 259 de certificate de înmatriculare.
Maratonul de viteză ROADPOL împlinește 10 ani
Anul 2023 va marca a zecea oară când Maratonul de viteză ROADPOL se va desfășura pe tot continentul. În 2022, 19 țări au participat la Maratonul de viteză ROADPOL. În timpul operațiunii, peste 14.900 de polițiști au verificat viteza a peste 3.100.000 de șoferi la nu mai puțin de 10.500 de puncte de control. Ei au constatat 104.315 încălcări ale legii, iar 27.963 de șoferi opriți pentru a fi amendați. Alți 76.352 de șoferi au primit o amendă prin poștă. Permisul de conducere a mai multor șoferi a fost suspendat.
„Viteza în sine nu este periculoasă, dar viteza este riscantă mai ales în combinație cu alți factori, cum ar fi traficul mixt cu mașini, camioane, motociclete și autobuze pe autostradă sau automobile, biciclete și pietoni în zonele urbane. Viteza este cauza principală a aproximativ 25.000 de coliziuni rutiere mortale în Europa”, a comentat Henk Jansen, secretarul grupului de lucru operațional ROADPOL, al Poliției Naționale din Țările de Jos. „Și amenzile nu sunt scopul, ci doar mijloacele. Scopul este de a face șoferii conștienți de comportamentul lor periculos”, a adăugat Jansen.
Citeste și: Aviz pozitiv pentru confiscarea mașinilor vitezomanilor. Legea permite abuzuri grave