Lansarea jocului „Black Myth: Wukong” stârnește controverse și devine un fenomen global

Publicat: 25 aug. 2024, 16:31, de Andrei Ceausescu, în NECONVENTIONAL , ? cititori
Lansarea jocului

Industria jocurilor video a fost zguduită în această săptămână de lansarea jocului „Black Myth: Wukong”, care a declanșat atât entuziasm uriaș, cât și controverse aprinse. Jocul, bazat pe romanul clasic chinezesc „Călătorie spre Occident”, a devenit rapid un succes global, dar a stârnit discuții aprinse în comunitatea gamerilor, datorită unor restricții impuse de dezvoltatori.

Succes fenomenal pe Steam

Lansat marți, „Black Myth: Wukong” a atras în primele 24 de ore peste 2,1 milioane de jucători simultani pe platforma de streaming Steam, devenind al doilea cel mai jucat titlu din istorie. În același interval, jocul a vândut peste 4,5 milioane de copii, generând venituri impresionante de 53 de milioane de dolari numai din pre-vânzări. Cu o grafică de înaltă calitate și un design sofisticat, acest joc de acțiune pentru un singur jucător a captat rapid atenția publicului global.

Controversa din jurul cenzurii

Cu toate acestea, lansarea a fost umbrită de o serie de controverse. Compania din spatele jocului a trimis creatorilor de conținut o listă de subiecte interzise în timpul livestream-urilor, incluzând „propaganda feministă, fetișizarea și alte conținuturi care instigă la discursuri negative”. Această mișcare a stârnit furie în rândul multor jucători, care au acuzat dezvoltatorii că încearcă să cenzureze libertatea de exprimare.

Deși termenul de „propagandă feministă” nu a fost clar definit, un raport anterior, publicat de IGN, menționa comportamente sexiste în cadrul studioului Game Science, dezvoltatorul jocului. Regulile impuse au fost aspru criticate de comunitatea internațională, mai mulți creatori de conținut refuzând să evalueze jocul sau sfidând direct avertismentele impuse.

Reacții și consecințe

În pofida controverselor, jocul a rămas extrem de popular, iar vânzările sale nu au fost afectate. Pe platformele de social media, precum Weibo, Reddit și YouTube, discuțiile despre „Black Myth: Wukong” au fost dominate de laude și recunoaștere a succesului cultural și comercial al jocului. Cu toate acestea, autoritățile chineze au intervenit, interzicând 138 de utilizatori de pe Weibo pentru încălcarea liniilor directoare în discuțiile lor despre joc.