Legea privind nomazii digitali a fost adoptată. Străinii pot beneficia de viză de lungă ședere
Proiectul de lege care prevede includerea nomazilor digitali în categoria străinilor care pot beneficia de viză de lungă şedere, adoptat, marţi, de Camera Deputaţilor, reprezintă un instrument prin care România poate fi promovată, a declarat parlamentarul USR Diana Buzoianu.
„Legea pentru nomazii digitali este o lege care aduce România în secolul XXI, este o lege care arată că România înţelege şi vede şi ştie să profite de beneficiile pe care le oferă secolul XXI. Este o lege care a fost muncită alături de Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, alături de MAI şi MAE şi prevede posibilitatea străinilor de a veni să locuiască sau să călătorească aici în România pentru o perioadă mai lungă de timp. În acest timp, ei pot să lucreze pentru un angajator din străinătate sau pentru o companie pe care ei o au înregistrată în străinătate„, a declarat Buzoianu, într-o conferinţă de presă, la Parlament.
Potrivit acesteia, legea este, totodată, un instrument care a adus deja resurse financiare „enorme” în Germania, Estonia, Croaţia.
„Începând din momentul publicării în Monitorul Oficial, va putea să aducă aceste resurse şi pentru România. Este un instrument prin care putem să promovăm ţara noastră şi ne alăturăm astfel practic avangardei statelor care au reuşit să folosească viza pentru nomazii digitali pentru a-şi promova propria ţară„, a adăugat deputatul USR.
Proiectul adoptat marţi de Camera Deputaţilor modifică şi completează OUG nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România.
Potrivit actului normativ, prin nomad digital se înţelege străinul care este angajat cu un contract de muncă la o companie înregistrată în afara României şi care prestează servicii prin utilizarea tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor sau care deţine o companie înregistrată în afara României, în cadrul căreia prestează servicii prin utilizarea tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor şi poate desfăşura activitatea de angajat sau activitatea din cadrul companiei de la distanţă, prin folosirea tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor.