Liber la furat pe șantiere! Un bărbat a fost prins când sustrăgea mai mulți litri de motorină
Românul nu-i român până nu pleacă și cu ceva acasă de la locul de muncă. Furtul de motorină de la utilajele foloiste pe șantier a devenit deja o normalitate în România!
Spre exemplu, astăzi, un giurgiuvean a fost surprins în timp ce sustrăgea motorină de la mai multe utilaje aflat în staționare pe Autostrada de Centură a Bucureștiului – A0, zona sud. Pe numele său, Petre Stroe din comuna giurgiuveană Călugăreni, a sustras mai mulți litri de motorină de la mai multe utilaje în mai multe canistre, pe care urma să se deplaseze către locuință, acolo unde motorina urma să fie vândută la prețuri derizorii.
Bărbatul a fost reținut de polițiști pentru a clarifica cu exactitate împrejurările, iar ulterior s-a emis un mandat de arestare preventivă pentru 24 de ore.
Marile firme de construcții din România au văzut că muncitorii români sunt o adevărat problemă. Au existat totuși cazuri când muncitorii români i-au corupt inclusiv pe muncitorii străini să sustragă motorină și să fure de pe șantiere.
Totuși, legea nu este prea permisivă pentru ca firmele de construcții românești să poată prelua forță de muncă din afară.
Reprezentanții frimelor de construcții se plâng că rareori au parte de angajați care să nu fure. Unii ajung să fure inclusiv piese auto de pe utilaje.
Cum furi motorină în epoca trackingului prin GPS și al cardurilor monitorizate?
Dar cei mai ingenioși, tot șoferii rămân. Pe umerii lor cade greaua sarcină de a fura motorină. Întreg șantierul stă geană pe rezervoarele de benzină, utilajele sunt urmărite prin GPS, iar cardurile de firmă cu care se face plata descurajează orice șmecherie. Și totuși, se fură. Are cuvântul Ștefan, 49 de ani, inginer de utilaj tehnologic:
„Uite un exemplu: se duce la benzinărie cu utilajul, vine la pompă, bagă pompa în rezervor și apasă pe clapeta aia. La un moment dat, la pompă se fac 150 de litri. Șoferul oprește de pus în mașină și pune apoi repede într-o canistră pe care o are deja la îndemână. 50 de litri. Cu cardul plătește 200 de litri. De regulă, într-o astfel de situație, e în complicitate cu ăla de la benzinărie. Altfel, dacă funcționarul de la benzinărie e atent, poate să-l vadă.
Uneori, ne mai sună ăștia de pe la benzinării și ne întreabă: aveți un card cutare de la firma cutare pe numele cutare? Iar noi îi zicem: Da. Iar ei ne pot spune: păi, știți, avem un Nea Caisă care pune acum benzină în canistră. Are voie?
Dacă n-are voie, e belea! Dar mai sunt și cazuri în care le zicem: da, are voie! Pentru că se pot întâmpla situații de genul ăsta: ai o ditamai automacaraua, dar nu poți ieși cu ea din întreprindere: e blocat utilajul! Și atunci, îl iei pe unul și îi zici: ia cardul ăsta și cinci canistre, du-te să le umpli cu benzină!”, a spus Ștefan, pentru vice.com.