Liber la semnarea contractului! Austriecii de la PORR vor construi cea mai așteptată Centură de lângă București
Guvernul României a reaprobat, în ședința de astăzi, indicatorii tehnico-economici aferenți Centurii orașului Buftea (județul Ilfov), un drum de 5,7 kilometri care va asigura conexiunea cu Autostrada (A0) București. Valoarea contractului este de 514,7 milioane lei, durata de execuție fiind de doi ani.
Liber la semnarea contractului pentru cea mai așteptată Centură de lângă București. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a anunțat că au fost reaprobați indicatorii tehnico-economici aferenți Centurii Buftea, în vederea semnării contractului pentru realizarea acestui proiect.
Câștigătorul desemnat al licitației pentru proiectarea și execuția Variantei de Ocolire a orașului Buftea este antreprenorul austriac PORR CONSTRUCT, care lucrează în prezent și pe secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș a A1 Sibiu – Pitești, unde construiește primul tunel veritabil pentru o autostradă din România.
Contractul pentru construirea Centurii orașului Buftea prevedere realizarea a:
- 5,7 km lungime traseu
- iluminat public
- 2 parcări, în care se are în vedere și montarea de sisteme de cântărire a autocamioanelor și de utilare a acestora cu stații de încărcare pentru autovehiculele electrice
- sistem de colectare și scurgere ape
- 3 pasaje rutiere
- pasaj peste calea ferată București – Ploiești (81,90 m lungime)
- pasaj peste DJ 101 (84,90 m lungime)
- pasaj peste drum betonat (36,10 m lungime)
- 3 intersecții la nivel
- intersecție giratorie la km 0 (începutul variantei intersectează DN 1A la km 17+100 și va asigura conexiunea cu nodul rutier al autostrăzii de centură București)
- joncțiunea Variantei Ocolitoare cu DN 1A se face la km 21+700 (km 5+774 al Variantei Ocolitoare), utilizând strada Metalurgiei
- intersecție (nod rutier) cu DJ 101
- Valoarea contractului este de 514,7 milioane lei, cu TVA, finanțare asigurată din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transport 2021-2027. Durata contractuală este de 24 luni.
„Varianta Ocolitoare Buftea va veni în completarea investițiilor privind Pasajul Mogoșoaia, lărgirii la 4 benzi a DN 1A între Parc Mogoșoaia și DNCB, construirea Autostrăzii Bucureștiului (A0) și Drumului Radial 4 – Nord Expres. Aceasta va conduce la separarea traficului local de traficul de tranzit, producând beneficii atât la nivelul traficului de tranzit aferent DN 1A, cât și la nivelul traficului local aferent tramei stradale a orașului Buftea“, a mai precizat oficialul de la Transporturi. Acest proiect se realizează la solicitarea și cu sprijinul Consiliului Județean Ilfov și al primăriei Buftea.
Citește și: Finisoarele s-au luat la întrecere pe tronsonul 1 al DEx12 Craiova – Pitești (VIDEO)