Licitația pentru lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș, câștigată de Erbașu
Licitația pentru construirea lotului Suplacu de Barcău – Chiribiș (26,35 km) a fost câștigată de către firma de construcții Erbașu în luna septembrie. La acel moment, decizia a fost contestată de către firmele Precon și Nurol. Cu toate acestea, în urma unei analize efectuate de CNSC, contestațiile depuse au fost respinse.
Câștigarea licitației înseamnă, totodată, pentru firma de construcții Erbașu o premieră și asta pentru că va fi pentru prima dată când compania se va ocupa de construcția unei autostrăzi.
Construcția lotului Suplacu de Barcău – Chiribiș (26,35 km) este posibilă după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins, luni, 6 noiembrie, contestațiile Precon și Nurol. Potrivit legii, acest lucru va permite semnarea contractului cu Erbașu.
CNSC a respins contestațiile în urma unei analize care a durat două luni, contestațiile fiind depuse pe 15 septembrie.
În total, lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș va avea o lungime de 26,35 km. De menționat este și faptul că acesta ar fi primul contract de autostradă atribuit firmei românești de construcții.
Constructorul român, doi ani pentru finalizarea lucrărilor
„Antreprenorul Construcții Erbașu SA a fost desemnat câștigător pentru realizarea secțiunii de autostradă Suplacu de Barcău – Chiribiș (Autostrada Transilvania)! Contractul în valoare de 884,123 milioane de lei (fără TVA), finanțat prin fonduri europene nerambursabile, va putea fi semnat după perioada legală de 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații. De la momentul semnării contractului, constructorul va avea la dispoziție 24 de luni (6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție) pentru finalizarea celor 26,35 de km”, a transmis în septembrie Cristian Pistol, director general al CNAIR.
„Încă o secțiune din Autostrada Transilvania are constructor desemnat ! După semnarea contractului constructorul român are la dispoziție 884,12 milioane de lei (fără TVA) și 24 de luni (6 luni proiectare, 18 luni execuție) pentru finalizarea lucrărilor pe secțiunea Suplacu de Barcău-Chiribiș (26,35 km). Contractul (finanțat prin Fonduri Europene Nerambursabile) prevede inclusiv construirea a 8 poduri, 8 pasaje și 3 viaducte. Semnarea contractului va fi posibilă peste 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații. Secțiunea Suplacu de Barcău-Chiribiș este parte din contractul pentru construcția Autostrăzii Transilvania semnat în trecut cu constructorul american Bechtel și care ulterior a fost reziliat”, arăta atunci Sorin Grindeanu.
Contractul (finanțat prin fonduri europene nerambursabile) prevede inclusiv construirea a 8 poduri, 8 pasaje și 3 viaducte. Firma Erbașu va avea la dispoziție 24 de luni (6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție) pentru finalizarea celor 26,35 de kilometri.