Lidl se implică în renovarea castelului Banfy, cu ocazia festivalului Electric Castle
Lidl România se implică pentru al treila an consecutiv în renovarea castelului Bánffy din Bonțida. Astfel, pentru fiecare recipient PET sau doză de aluminiu colectată prin intermediul aparatelor de colectare selectivă automată amplasate în incinta festivalului, Lidl România va dona câte 1 leu pentru reabilitarea monumentului. Aceste aparate se vor găsi atât în Bonțida, cât și în Cluj-Napoca și au fost amplasate de către retailer, în parteneriat cu GreenPoint Management.
Inițiativa face parte din programul Environment First, prin care Lidl România și Electric Castle și-au propus să reducă amprenta ecologică a festivalului. Programul are ca obiective atât educarea participanților la festival în ceea ce privește colectarea selectivă, cât și implementarea unor soluții concrete pentru a gestiona ariile cu cel mai mare impact asupra mediului, din cadrul evenimentului.
În ultimii doi ani, Lidl România a susținut renovarea castelului Bánffy cu peste 194.500 de lei. În 2019, prin intermediul inițiativei Royal Bank of Plastic, au fost donați 94.500 lei, cu sprijinul tuturor celor care au folosit automatele de colectare selectivă din cadrul festivalului. Anul trecut, chiar dacă festivalul nu a avut loc, Lidl a continuat să investească în susținerea lucrărilor de reabilitare a monumentului istoric, printr-o donație în valoare de 100.000 lei.
Lucrări interioare
Cu ajutorul acestei sume, au fost realizate lucrări interioare în cadrul clădirii principale a castelului, construcția unor scări interioare și a unei rampe de acces, care fac legătura între două segmente separate ale etajului. În continuare, sunt vizate lucrări de restaurare a unor porți și uși aferente clădirii principale și de la grajduri, precum și dezvoltarea infrastructurii pentru a facilita accesul turiștilor la castelul Bánffy.
În cadrul EC_Special, ce are loc în perioada 6 – 15 august 2021, Lidl România, în parteneriat cu GreenPoint Management, a amplasat trei aparate de colectare selectivă automată, dintre care două vor fi la Bonțida (unul în zona de Food Court din incinta festivalului și unul în camping) și unul în Cluj-Napoca (lângă magazinul Lidl din Piața Unirii). Prin intermediul acestora, pot fi colectate recipiente PET și doze de aluminiu, fiecare ambalaj însemnând o donație de 1 leu din partea retailerului pentru continuarea lucrărilor de reabilitare a castelului.
Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este prezent în 32 de țări din lume și în prezent operează aproximativ 11.200 de magazine și peste 200 de centre logistice în 29 de țări la nivel mondial.