Limitări de viteză la CFR și restricții pe mai multe drumuri naționale, din cauza căldurii

Publicat: 24 iul. 2023, 19:34, de Daria Diaconeasa, în ACTUALITATE , ? cititori
Limitări de viteză la CFR și restricții pe mai multe drumuri naționale, din cauza căldurii

Din cauza căldurii, trenurile circulă cu limita de 13 km, iar circulaţia rutieră va fi restricţionată, marţi şi miercuri, pe sectoarele de drum naţional, drumuri expres şi autostrăzi.

Astfel, traficul feroviar pe 13 intervale de cale ferată de pe raza Regionalelor CF Bucureşti, Timişoara, Cluj, Iaşi şi Braşov se desfăşoară în condiţii speciale, cu limitarea vitezei de circulaţie a trenurilor, din cauza temperaturilor ridicate înregistrate la nivelul şinei, informează CFR SA.

Limitările de viteză vizează următoarele intervale CF: Bucureşti Sud – PO Valea Roşie, Giurgiu Nord – Giurgiu, Chiajna – Vârteju (fir I) de pe Regionala CF Bucureşti; Timişora Nord – Timişoara Est, Caransebeş – Reşiţa Nord, Căvăran – Caransebeş, Sântana – Gurahonţ, de pe Regionala CF Timişoara; Valea Florilor – Cojocna, Oradea – Oradea Vest, Oradea – Episcopia Bihor – Carei, Aleşd – Oradea, de pe Regionala CF Cluj; Tecuci – Buhăieşti, Nicolina – Buhăeşti, de pe Regionala CF Iaşi.

Restricții au fost impuse și în ceea ce privește circulația rutieră.

„Marţi şi miercuri, respectiv 25-26.07.2023, în intervalul orar 10:00 – 20:00, se vor institui restricţii de circulaţie pentru autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 t pe sectoarele de drum naţional, drumuri expres şi autostrăzi din judeţele: Teleorman, Dâmboviţa, Argeş, Prahova, Giurgiu, Ilfov, Olt, Dolj, Mehedinţi, Gorj, Vâlcea, Arad, Timiş, Caras-Severin, Bacău, Vaslui Vrancea, Galaţi, Buzău, Brăila, Constanţa, Tulcea, Ialomiţa şi Călăraşi. Aceste restricţii sunt instituite ca urmare a avertizărilor de caniculă emise de către Administraţia Naţională de Meteorologie, Cod Portocaliu şi Cod Roşu – val de căldură persistent, caniculă şi disconfort termic accentuat”, se arată în comunicatul CNAIR.

Măsura a fost luată pentru protejarea şi conservarea sectoarelor de drum cu îmbrăcăminte bituminoasă, respectiv pentru prevenirea deformaţiilor majore ireversibile (ce implică şi pierderea stabilităţii straturilor rutiere) care pot apărea pe reţeaua rutieră, ca efect al desfăşurării traficului greu în condiţiile climatice de caniculă.