Ministerul Mediului: Linia de cale ferată Bucureşti Nord – Craiova a primit acord de mediu pentru modernizare
Ministerul Mediului a anunțat semnarea acordului de mediu pentru modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Craiova, care va permite creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători și 120 km/h pentru trenurile de marfă pe întreg sectorul.
Proiectul „Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Craiova, Subsecţiunea 1: Bucureşti Nord – Roşiori Nord, Subsecţiunea 2: Roşiori Nord – Craiova” va fi finanțat prin fonduri europene nerambursabile, alocate prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei CEF (Connecting Europe Facility, 2021-2027). Acesta are ca scop principal crearea unui transport durabil între regiunea de Sud a României, inclusiv București, și regiunea de Vest, contribuind semnificativ la dezvoltarea socio-economică a zonelor traversate, conform unui comunicat de presă al Ministerului Mediului.
Obiectivele proiectului includ:
- Creșterea volumelor de transport de călători și marfă;
- Reducerea timpului de călătorie prin sporirea vitezei;
- Îmbunătățirea siguranței și confortului în trafic;
- Reducerea emisiilor de poluanți;
- Dezvoltarea economică a zonelor tranzitate prin atragerea investițiilor.
Caracteristicile tehnice ale proiectului
Linia are o lungime totală de 203,72 km, dintre care 95,19 km pe Subsecțiunea 1 (București Nord – Roșiori Nord) și 108,53 km pe Subsecțiunea 2 (Roșiori Nord – Craiova). Este complet electrificată și dublă, cu multiple puncte de oprire, stații și halte de mișcare. Pe traseu vor fi amenajate:
- 5 puncte de oprire și 9 stații pe Subsecțiunea 1;
- 7 puncte de oprire, 8 halte de mișcare și 4 stații pe Subsecțiunea 2.
Viteza maximă de deplasare a garniturilor de tren va creşte până la 160 km/h pentru trenurile de călători
„Implementarea proiectului va conduce la creşterea vitezei de circulaţie a garniturilor de tren pe întreg sectorul de cale ferată cuprins între Bucureşti Nord – Craiova, atât pentru trenurile de transport călători cât şi pentru cele de transport marfă. Viteza maximă de deplasare a garniturilor de tren va creşte până la 160 km/h pentru trenurile de călători şi respectiv 120 km/h pentru trenurile de transport marfă.
Datorită creşterii vitezelor de deplasare se va reduce durata călătoriei şi va creşte volumul de transport al mărfurilor pe sectorul de cale ferată menționat. Proiectul va dezvolta infrastructura feroviară din zona de sud a României asigurând conexiunea cu statele vecine în condiții sigure și operaționale”, a declarat Laurențiu Alexandru Păștinaru, Președintele ANPM.