În unele zone, terenul de sub calea ferată s-a surpat complet, lăsând șinele „suspendate” în aer, după cum arată imaginile transmise de reprezentanții Transferoviar către HotNews.ro. Printre locațiile afectate se numără Târgu Bujor, Berești și tunelul Tălăsmani.
Impact major asupra navetiștilor și traficului local
Linia Galați – Târgu Bujor – Bârlad, utilizată intens de navetiști, avea o durată de parcurgere de 2 ore și 40 de minute, cu opriri în 20 de stații pe traseu. Compania TFC a preluat operarea secției în 2010 și a efectuat lucrări care au crescut viteza maximă de la 50 km/h la 70 km/h. În 2010, doar trei trenuri circulau pe sens, iar durata călătoriei era de până la 4 ore.
Din 14 septembrie, trenurile nu mai circulă pe această porțiune din cauza distrugerilor cauzate de inundațiile care au provocat și șase decese în județul Galați. Terasamentul căii ferate a fost afectat sever, necesitând lucrări ample de reparație.
Întrebări deschise cu privire la viitorul investițiilor
Reprezentanții Transferoviar Infrastructură au declarat pentru HotNews.ro că reluarea circulației feroviare va necesita investiții considerabile, însă nu este clar dacă vor fi alocate fonduri pentru reabilitarea acestei secții. Într-un comunicat al CFR SA, s-a menționat că secția feroviară Berești – Târgu Bujor – Galați a fost grav afectată, iar traficul feroviar a fost oprit temporar din cauza inundațiilor.
Rămâne de văzut dacă și când vor fi luate măsuri pentru refacerea infrastructurii feroviare esențiale pentru această regiune afectată.