Liniile Aeriene Române, un proiect care să lege orașele țării. Cine a făcut propunerea?
La cea de a doua reuniune organizată de Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a fost propusă înființarea, până la 1 decembrie 2023, a unei noi companii aviatice – Liniile Aeriene Române (LAR) care să lege orașele mari ale țării.
Azi, la Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a avut loc o reuniune pe tema lipsei de conectivitate între orașele României, cauzată de infrastructura terestră și feroviară precară, pe care România o are la ora actuală țara noastră. În cadrul acestei întâlniri a fost prezentat un studiu în acest sens și soluțiile identificate pentru demararea unui proiect care să rezolve situația.
Proiectul propus presupune înființarea unei societăți pe acțiuni, cu participarea consiliilor județene care au în operare aeroporturi, iar numele ales pentru această nouă companie ar putea fi Liniile Aeriene Române (LAR). Noua companie ar trebuie să fie înființată până la 1 decembrie 2023.
„În momentul de față, dacă cineva își dorește să ajungă pe calea aerului de la Constanța la Timișoara, va trebui să facă o escală la Roma sau Milano, deoarece nu există o cursa directă între cele două orașe ale României. Vorbim practic de o mare pierdere de timp și de bani. Noul operator aerian propus de CCIR, care va avea forma unei societăți pe acțiuni, cu participarea consiliilor județene ca acționari, va opera cu un număr semnificativ de aeronave de mici dimensiuni între cele mai importante orașe ale țării. Pentru oamenii de afaceri și nu numai, acest lucru va însemna că, în cursul unei singure zile, se pot deplasa pe teritoriul României între orașe situate la sute de kilometri distanță unul de celălalt, economia de bani și de timp fiind evidentă”, a declarat președintele CCIR, Mihai Daraban.
La reuniune au participat reprezentanții consiliilor județene din Arad, Brașov, Bacău, Constanța, Maramureș și Sibiu. De asemenea, la întâlnire au fost și reprezentanții ai mediului academic, care au întocmit studiul privind conectivitatea aeriană și specialiști din domeniul aeronautic din cadrul Aeroportului Delta Dunării Tulcea, Aeroportului Internațional Arad, Aeroportului Internațional Maramureș, Aeroportului Ștefan cel Mare din Suceava, Aeroportului Internațional Craiova și Regional Air Services Tuzla.
În România a mai existat o companie de stat, denumită Liniile Aeriene Române Exploatate de Stat (LARES), înființată în 1930 și care a funcționat până în 1946, când a fost desființat de regimul comunist și a fost înființat TARS (Societatea de Transporturi Aeriene Româno-Sovietice), considerată a fi precursoarea companiei aeriene naționale TAROM.