Lipsa de materie primă a scăzut vizibil producția și vânzările de mașini din Germania
Înmatriculările de autoturisme noi în Germania, cea mai mare piaţă auto europeană, au scăzut cu 35% în octombrie, la aproximativ 179.000 de vehicule, deoarece deficitul de cipuri continuă să afecteze producţia.
În ultimele luni, producătorii auto au redus sau au oprit producţia din cauza lipsei cipurilor pentru industria auto, ceea ce i-a determinat pe unii consumatori să achiziţioneze maşini second hand.
În ultimele luni înmatriculările de autoturisme noi în Germania scăzuseră, deja, cu peste 20%, dar nu atât de sever ca în luna octombrie. „Cerere există, dar industria nu face faţă cu aprovizionarea, din cauza întârzierilor în producţia de componente auto care necesită semiconductori”, au declarat surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, citate de Reuters.
Recent, Asociaţia Industriei Auto din Germania (VDA) a înrăutăţit la 3% estimările pentru 2021 privind creşterea vânzărilor de maşini în cea mai mare economie europeană, de la 8%, din cauza dificultăţilor de producţie cauzate de deficitul de semiconductori.
Anul acesta, pe piaţa din Germania ar urma să fie vândute 3,15 milioane de vehicule, a previzionat VDA, care a cerut autorităţilor să majoreze investiţiile în puncte de reîncărcare pentru maşinile electrice.
Anul trecut, în Germania au fost înmatriculate 2,92 milioane de autoturisme noi, în scpdere cu 19% față de anul anterior. De asemenea, producţia de autovehicule a coborât la 3,5 milioane de unităţi, cel mai scăzut nivel din ultimii 45 de ani, conform datelor VDA.
Industria auto din Germania, printre care se regăsesc mărci puternice precum Mercedes, Volkswagen, Audi şi BMW, este responsabilă pentru aproximativ 5% din PIB. Totodată, în sectorul auto din Germania muncesc peste 800.000 de oameni.