Litoralul românesc are nevoie de parcuri tematice și de agrement
Dezvoltarea unor parcuri tematice şi de agrement de amploare pe Litoral ar contribui major la extinderea sezonului estival şi la creşterea rapidă a atractivităţii destinaţiei şi a numărului de turişti români şi străini, este de părere Corina Martin.
Corina Martin este secretar general al Federaţiei Patronatelor din Industria Ospitalităţii din România (FPIOR) şi preşedinta de onoare a Asociaţiei Patronale Resto Constanţa. Ea crede că există încă o multitudine de posibilități pentru a mări atractivitatea Litoralului românesc.
„Ştim cu toţii că dezvoltarea unor parcuri tematice şi de agrement de amploare pe Litoral ar contribui major la extinderea sezonului şi la creşterea rapidă a atractivităţii destinaţiei şi a numărului de turişti români şi străini atraşi. De foarte mulţi ani, am exprimat public, personal şi nu numai, că o asemenea soluţie ar atrage efecte majore şi imediate în acest sens”, a spus Martin
În acest context, ideea premierului Marcel Ciolacu este salutară.
„Salutăm propunerea premierului României, Marcel Ciolacu – exprimată în cadrul întâlnirii de ieri ,11 mai, – de a analiza posibilitatea ca statul să investească un buget orientativ de 30 – 50 milioane euro pentru a construi un asemenea parc tematic major pe Litoral, ce ar putea ajunge apoi în administrarea şi operarea unei companii private specializate. Impactul şi efectele pozitive pe care o asemenea investiţie le va aduce Destinaţiei Litoral şi turismului romanesc sunt majore şi ar ridica, în timp foarte scurt, imaginea şi atractivitatea litoralului românesc”, a afirmat Corina Martin, într-o declaraţie de presă.
Una dintre problemele majore cu care patronatele din turism se confruntă, în ceea ce priveşte Litoralul, în optica FPIOR, se referă la proasta administrare a plajelor, exercitată de Administraţia Naţională „Apele Române”.
„Este un management defectuos, ce a generat şi, în continuare, aduce prejudicii actului turistic prestat şi ofertat de hotelieri şi de operatorii HoReCa”, consideră Corina Martin.
De asemenea, reprezentanta FPIOR aminteşte de politica fiscală cu constrângeri şi care „apasă pe umerii operatorilor din industria ospitalităţii din România”, precum şi de bugetul naţional de promovare turistică „mult prea mic de care dispune, în fiecare an, ministerul de specialitate pentru a promova Destinaţia România, în comparaţie cu bugetele cu mult mai mari pe care le cheltuiesc destinaţiile vecine şi concurente”.
O altă problemă vizează imposibilitatea de a utiliza lacurile din Constanţa şi Mamaia în scop turistic, din cauza disputei legate de drepturile de proprietate şi administrare, între autorităţile locale şi Agenţia Naţională pentru Pescuit şi Acvacultură (ANPA).
În plus, Corina Martin apreciază necesitatea corelării deciziei de începere a anului şcolar şi de programare a vacanţelor în concordanță cu nevoile şi priorităţile de operare în unele destinaţii turistice sezoniere, dar şi nevoia realizării unei Strategii naţionale de promovare a Turismului, sub cupola unei Organizaţii de Management al Destinaţiei România, în parteneriat public-privat.