Lovitură pentru Wizz Air: Amendă uriașă pentru comunicare înșelătoare
Autoritatea pentru Concurență din Ungaria a amendat Wizz Air cu 770.000 de euro pentru comunicare înșelătoare, a anunțat instituția sâmbătă pe site-ul său, conform Reuters. Autoritatea a declarat că Wizz Air a încălcat obligația profesională de due diligence și a fost înșelătoare în modul în care și-a descris serviciul de check-in automat, împingând consumatorii către pachete mai scumpe.
Wizz Air nu a fost disponibilă imediat pentru comentarii. Această sancțiune vine într-un moment dificil pentru compania aeriană low-cost, care a anunțat recent o reducere a estimării profitului anual. În primul trimestru, Wizz Air a înregistrat o scădere de 44% a profitului operațional, parțial din cauza costurilor legate de problemele motoarelor Pratt & Whitney și a încheierii unor contracte de leasing pentru a spori capacitatea.
Compania, care operează cu o flotă de avioane Airbus, s-a confruntat cu provocări majore din cauza motoarelor Pratt & Whitney RTX. 46 dintre avioanele sale vor fi reținute la sol pentru inspecții în această vară, ceea ce pune constrângeri suplimentare asupra capacității sale operaționale.
În contextul european, companiile aeriene au avut o primă jumătate a anului dificilă din cauza creșterii costurilor și a normalizării cererii clienților după un boom inițial post-pandemie. Air France-KLM, Lufthansa și Ryanair au raportat, de asemenea, un al doilea trimestru problematic.
În ciuda acestor provocări, Wizz Air, cu sediul în Marea Britanie, a transportat 5,9 milioane de pasageri în iulie, cu un factor de încărcare de 93,8%, fiind nevoită să anuleze 1% din zborurile programate din cauza întreruperilor la nivel mondial.