Lucrările la magistrala de metrou care duce spre Otopeni: Primul tronson atinge 15-16%, al doilea tronson urmează să înceapă

Publicat: 10 sept. 2024, 08:35, de Autor: Andrei Ceausescu, în Transporturi , ? cititori
Lucrările la magistrala de metrou care duce spre Otopeni: Primul tronson atinge 15-16%, al doilea tronson urmează să înceapă
Când va fi gata noua linie de metrou din Capitală, Gara de Nord - Gara Porgresul. Băluță: ”Este cea mai mare investiție din București din ultimii ani”

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat luni seară că lucrările pentru primul tronson al magistralei de metrou M6, care va lega Piaţa 1 Mai de mall-ul Băneasa, au atins un progres de 15-16%. În același timp, pentru al doilea tronson, care va extinde linia până la Aeroportul Henri Coandă din Otopeni, a fost emisă autorizația de construire, iar lucrările sunt programate să înceapă în următoarele săptămâni.

„Vorbim de două tronsoane, unul de la Piaţa 1 Mai până la mall Băneasa şi al doilea de la mall Băneasa la aeroport. Primul tronson a început bine, avem șase stații pe fiecare secțiune. În momentul de față, progresul pe prima secțiune este de 15-16%, iar lucrările au demarat cu câteva săptămâni în urmă. Finanțarea există și sunt monitorizate foarte bine,” a declarat Sorin Grindeanu, în cadrul unei emisiuni la Antena 3.

Lucrările pentru al doilea tronson încep în curând

Ministrul a subliniat că al doilea tronson, care va lega Băneasa de Aeroportul Otopeni, va intra în faza de execuție în curând, după ce autorizația de construire a fost obținută recent. „Se va intra pe fază de execuţie săptămânile viitoare şi pe al doilea tronson, pentru că s-a obţinut autorizaţia de construire,” a precizat Grindeanu.

În ceea ce privește termenul de finalizare, ministrul a menționat că noua magistrală va fi operațională complet până în 2027 pentru primul tronson, iar al doilea tronson, de la Băneasa la Otopeni, va fi gata până în 2028.

Impactul lucrărilor asupra traficului rutier

Grindeanu a discutat și despre modul în care lucrările de construcție ale noii magistrale de metrou afectează traficul rutier în București. În acest context, el a subliniat eforturile de sincronizare între proiectele Ministerului Transporturilor și cele ale Primăriei Capitalei pentru a minimiza disconfortul șoferilor și pietonilor. „Am încercat să corelăm aceste lucrări cu cele care ţin de Primărie,” a explicat ministrul.

Progresul proiectului M6

Proiectul magistralei M6 reprezintă o extindere importantă a rețelei de metrou din București, conectând centrul orașului cu Aeroportul Internațional Henri Coandă. Construcția este realizată de asocierea Gülermak Ağir Sanayi Insaat Ve Taahhüt A.S.-Somet SA, sub contractul semnat cu Metrorex pentru lotul care include traseul de 7,6 km între stațiile Tokyo și Aeroport Otopeni.

În data de 9 august, Metrorex a anunțat obținerea autorizației de construire pentru Lotul 1.2 al Magistralei 6, marcând un moment important în realizarea acestei magistrale care va oferi un acces mai rapid și mai eficient către aeroport.