Ludovic Orban: Până la jumătatea lui 2023 calea ferată Constanța – Curtici va fi modernizată. Cu excepția tronsonului Predeal – Brașov
Premierul Ludovic Orban a declarat că infrastructura feroviară de pe coridorul pan-european Constanţa – Curtici va fi modernizată până la jumătatea anului 2023, cu excepţia tronsonului Predeal – Braşov.
Prezent pe şantierul căii ferate îîn zona tunelului de la Bata din Arad, parte a tronsonului Curtici – Simeria, premierul a declarat că obiectivul Guvernului este „de a moderniza reţeaua de cale ferată de pe coridorul pan-european Constanţa-Curtici cât mai repede posibil”.
„Situaţia pe diferitele tronsoane este următoarea: până la Predeal, modernizarea este finalizată; pe tronsonul Predeal – Braşov, care este un tronson destul de dificil de realizat, din cauza diferenţei de nivel, a complicaţiilor terenului (…) este în revizuire studiul de fezabilitate. În continuare, tronsoanele pe care am avut probleme au fost Braşov – Apaţa, Apaţa – Caţa şi Caţa – Sighişoara, dacă nu mă înşel. Pe două dintre ele, după îndelungi contestaţii şi amânări, s-a semnat contractul de proiectare şi execuţie. De asemenea, pe tronsonul Apaţa – Caţa s-a terminat contestaţia prin hotărâre judecătorească, aşteptăm motivarea şi urmează să se semneze contractul”, a declarat Ludovic Orban.
Cu privire la tronsoanele dintre Sighişoara şi Simeria, premierul a menționat că „sunt într-un stadiu foarte avansat de execuţie, sunt aproape de finalizare”, în timp ce pentru tronsoanele dintre Simeria şi Curtici există contractele semnate.
„Obiectivul nostru, sigur, cu excepţia Predeal – Braşov (…) este ca până la jumătatea anului 2023 să avem toate tronsoanele de cale ferată modernizate, la standarde europene, pentru a permite deplasarea cu o viteză de până la 160 km/h”, a explicat premierul.
El a dat asigurări că va exista „o finanţare fără precedent pentru modernizarea căii ferate”.