M5 de Cartea Recordurilor: Pentru magistrala de metrou către Drumul Taberei au luat salarii 16 miniștri și 10 directori în 9 ani
Astăzi, 15.09.2020, după multe amânări, metroul către Drumul Taberei, adică Magistrala V- Râul Doamnei- Eroilor- Valea Ialomiţei, în lungime totală de 7,2 km, va circula cu călători.
Realizarea acestui tronson de metrou ar putea oricând să intre în Cartea Recordurilor, la capitolul ”durata lucrărilor”.
Pentru 7 km au fost necesari 9 ani, 16 miniștri și 10 directori generali
Licitațiile pentru Magistrala V- Râul Doamnei- Eroilor- Valea Ialomiţei, au început în 2008, când actualul premier Ludovic Orban era ministrul Transporturilor, iar lucrările la începutul lui 2012. Ințial termenul de finalizare al aceste investiții a fost de trei ani, dar s-a tot amânat ajungându-se la nouă ani. În acest timp, la conducerea Ministerului Transporturilor s-au perindat, nici mai mult, nici mai puțin, de 16 miniștrii ai Transporturilor, iar conducerea companiei Metrorex au fost în această perioadă vreo zece directori generali.
100.000.000 euro/km de tunel și 45 cm săpați pe zi
Lucrările pentru tronsonul Răul Doamnei- Eroilor- Valea Ialomiţei au costat aproximativ 3, 2 miliarde de lei, adică circa 710.000.000 de euro, ceea ce înseamnă că un kilometru de tunel costă, a costat aproape 100.000.000 de euro. Practic, cei 7,2 km de tunel de metrou au fost săpați în nouă ani (cc 3285 de zile), ceea ce înseamnă, că, în medie, s-a săpat pe zi circa 45 cm. Incredibil, dar adevărat! Practic, ceea ce se întâmplat cu construcția Magistralei V, mai ales cu lucrările de la stația Eroilor am revăzut o secvenţă desprinsă parcă din filmul „Contele de Monte Cristo”. Zona staţiei de metrou Eroilor unde s-a surpat terenul şi apa a ţâşnit pe străzi poate fi asemunită cu închisoarea Chateau d’If unde a fost exilat Edmond Dantes, devenit după evadare contele de Monte Cristo. Numai că rolurile acum s-au inversat și astfel, preotului deţinut şi Edmond Dantes care, în schimbul ajutorului dat de preot în închisoare, sapă un tunel în direcţia opusă celeia în care sapă preotul sperând să atingă zidul exterior dar n-a ajuns decât în celula lui Dantes, au interpretate magistral până astăzi de constructorul italian şi conducerea Metrorex.