Marcel Ciolacu îi critică dur pe Băsescu și Iohannis! Promite un „președinte normal” și o schimbare profundă

Publicat: 11 sept. 2024, 08:45, de Autor: Andrei Ceausescu, în POLITICĂ , ? cititori
Ciolacu asigură că nu se va rupe coaliția PNL-PSD: Soluția nu este cel care țipă cel mai tare

Premierul Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegerile prezidențiale din acest an, a lansat critici vehemente la adresa ultimilor doi șefi de stat ai României, Traian Băsescu și Klaus Iohannis, într-un interviu difuzat marți seară de Antena 3. Ciolacu și-a exprimat intenția de a deveni un „președinte normal”, într-o încercare de a se distinge de precedentul stil de conducere care, în opinia sa, a fost „total greșit”.

Critica adusă lui Traian Băsescu și Klaus Iohannis

Marcel Ciolacu a fost categoric în criticile sale, acuzându-i pe Traian Băsescu și Klaus Iohannis de eșecuri majore în exercitarea funcției prezidențiale. În opinia lui Ciolacu, Băsescu a avut o abordare autoritară, spunând: „Traian Băsescu a tras la poartă și cine i-a stat în cale – l-a omorât, l-a băgat la pușcărie.” Acesta a sugerat că Băsescu a adoptat măsuri dure împotriva adversarilor săi politici, fără a oferi dovezi concrete pentru aceste afirmații.

Despre Klaus Iohannis, Ciolacu a declarat că președintele actual „a fost leneș” și „nu a intrat pe teren” pentru a înțelege problemele reale ale țării. „A intervenit în funcție de interesele partidului din care făcea parte,” a spus Ciolacu, criticându-l pe Iohannis pentru că a împărțit românii în „buni și răi”, fără a respecta rolul de președinte al tuturor cetățenilor.

Viziunea lui Ciolacu pentru funcția de președinte

Ciolacu a subliniat că viziunea sa pentru funcția de președinte este una de „normalitate” și „solidaritate”. El a criticat abordarea prezidențială din ultimele două decenii, afirmând că președinții României au fost „undeva sus” și că această distanțare a dus la „ură și dezbinare”. În schimb, Ciolacu promite să fie un președinte care „pleacă de jos în sus” și să colaboreze îndeaproape cu primul ministru pentru a „construi ceva normal în această țară”.

În plus, Ciolacu a pledat pentru reforme și schimbări profunde în sistemul public, acuzând aroganța din administrația centrală și locală. „Avem o mare problemă cu aroganța sistemului public,” a spus el, subliniind importanța de a pune cetățeanul în centrul atenției serviciilor publice.

Angajamentul față de România și relațiile internaționale

Ciolacu a promis că va fi un președinte care „înțelege tabloul” și va interveni acolo unde este necesar. A subliniat că este dispus să colaboreze direct cu oficialii europeni pentru a reprezenta interesele României. „N-am nicio reținere să merg la directoarea din Comisie să îi explic ce înseamnă România,” a spus Ciolacu, evidențiind importanța transparenței și a negocierilor echitabile pentru România pe scena internațională.