Marea țeapă de Black Friday la Emag: Produse mai scumpe decât în restul anului, sub etichete ”SUPER SALE” și ”Black Friday WOW”

Publicat: 08 nov. 2024, 08:28, de Vlad Stefan Orjan, în Dezvăluiri , ? cititori
Exclusiv
Marea țeapă de Black Friday la Emag: Produse mai scumpe decât în restul anului, sub etichete ”SUPER SALE” și ”Black Friday WOW”

Campania de Black Friday a gigantului online eMAG a debutat astăzi, la ora 07:32, stârnind entuziasmul a mii de români în căutarea celor mai bune oferte. Însă, o descoperire recentă a unui cumpărător vigilent ridică mari semne de întrebare asupra veridicității acestor reduceri spectaculoase.

Un caz concret este acela al unui mouse, urmărit de un client atent la variațiile de preț. Pe 4 noiembrie, produsul avea un preț de 126,02 lei, însă, în mod surprinzător, pe 5 noiembrie prețul a fost majorat la 199 de lei. Pe 6 noiembrie, a fost aplicată o aparentă reducere, prețul ajungând la 176,40 lei, iar astăzi, cu ocazia Black Friday, mouse-ul a fost scos la ”mare reducere” la prețul de 159,99 lei – cu 33,97 lei mai mult decât prețul inițial din urmă cu câteva zile.

Astfel de strategii de prețuri ridică suspiciuni asupra transparenței reducerilor și ar putea fi considerate practici înșelătoare, având în vedere că reducerile afișate sunt, în realitate, creșteri de prețuri comparativ cu perioada anterioară Black Friday.

Pentru a evita să fiți păcăliți de falsele reduceri de Black Friday, recomand instalarea extensiei Pricy. Aceasta vă permite să urmăriți istoricul de prețuri al produselor de pe diverse site-uri, inclusiv eMAG, astfel încât să puteți verifica dacă reducerea afișată este autentică sau dacă prețul a fost majorat anterior. Pricy este un instrument util pentru cumpărături online inteligente, oferindu-vă transparență și ajutându-vă să luați decizii informate.

Rămâne de văzut ce sancțiuni financiare va primi brandul eMAG pentru utilizarea acestor practici înșelătoare, însă este de notat că amenzile aplicate de autorități sunt adesea infime în comparație cu profiturile semnificative generate prin astfel de strategii. Deși aceste sancțiuni au rolul de a descuraja comportamentul neetic, ele nu reușesc întotdeauna să compenseze impactul real asupra consumatorilor, care se văd afectați direct la nivelul bugetului personal. Astfel, românii se confruntă cu o presiune suplimentară asupra veniturilor, fiind atrași de oferte aparent avantajoase, dar care ascund prețuri majorate artificial înainte de reduceri.