Margarina, cel mai evitat produs. Românii preferă produsele lactate din supermarketuri în detrimentul producătorilor locali
O treime dintre români (33%) consumă zilnic sau aproape zilnic lapte, în timp ce 36% dintre aceștia obișnuiesc să cumpere aceeași marcă de produse lactate. Dacă majoritatea românilor (57%) cumpără lactate de la supermarket sau hypermarket, doar 18% dintre consumatorii de la noi preferă să meargă la producătorii locali.
În afară de lapte, consumatorii români preferă iaurtul sau produsele de tip sana/chefir/lapte bătut (21%), untul (20%) și brânza telemea (18%), potrivit unui studiu recent, demarat de compania de cercetare de piață Reveal Marketing Research.
Produsul cel mai evitat este margarina: 30% dintre respondenți, în special persoanele în vârstă, declară că nu-l consumă.
Datele Reveal Marketing Research arată că, în general, românii preferă să cumpere produse lactate din supermarketuri/hypermarketuri în detrimentul magazinelor din proximitatea casei.
Întrebați de unde preferă să cumpere fiecare categorie de produse lactate, în medie, 57% dintre respondenți declară că preferă varianta supermaketurilor pentru aceste produse, comparativ cu doar 18% care spun că se duc la piață pentru a cumpăra lactate.
Magazinele din apropierea casei sunt preferate în medie de 16% dintre români, iar doar 9% dintre respondenți declară că nu cumpără deloc.
Întrebați cât de loiali sunt atunci când vine vorba despre alegerea produselor lactate, în general, 36% dintre români au spus că obișnuiesc să cumpere mereu același brand, indiferent de promoțiile de la raft.
Cele mai atractive pachete promoționale pentru consumatorii români sunt, în general, cele care oferă o cantitate de produs în plus (de pildă, 20% mai mult la același preț). Alte pachete preferate sunt cele de tipul 3+1 gratis, 1+1 gratis. Cele mai puțin atractive pachete sunt cele complementare (de exemplu, pastă de dinți plus apă de gură, lapte plus cereale etc.).
Studiul și-a propus să investigheze și schimbările aduse de pandemie în ceea ce privește criteriile de alegere a produselor lactate. Pentru 60% dintre aceștia noul context nu a adus schimbări în comportamentele lor de achiziție, cumpărând aceleași produse ca înainte de pandemie.
36% dintre români spun că, pe lângă produsele pe care le cumpărau și înainte, adaugă în coș și produse pe care le consideră mai sănătoase, în timp ce 4% declară că acum cumpără alte produse decât înainte.
Studiul a fost derulat pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban și rural, având loc 1.011 interviuri online cu respondenți cu vârsta peste 18 ani, în perioada 19-25 ianuarie 2021.