Marii retaileri contestă legislația care limitează accesul populației în magazine
Accesul în magazinele care comercializează produse alimentare nu poate fi limitat pe baza unor criterii aleatorii sau conjuncturale care, în fapt, le transformă în magazine neesențiale, atrage atenția Asociația Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR), care solicită reanalizarea legislației în vigoare.
În același timp, asociația le mai cere autorităților eliminarea restricțiilor impuse de ultimele reglementari în cazul magazinelor care vând instalații și echipamente de încălzire, electricitate, sanitare și igienă, mai ales că sezonul de iarnă se apropie. Măsura este justificată și de disfuncționalitățile infrastructurii de bază pentru populația din diverse localități, după cum au fost relatate în spațiul public, se arată într-un comunicat al AMRCR.
Reprezentanții asociației precizează că magazinele care comercializează produse alimentare au fost și rămân esențiale pentru populație. Retailerii mizează pe sprijinul autorităților pentru găsirea pe teren a soluțiilor celor mai adecvate care să asigure accesul deplin al populației la hrană și produse alimentare în condiții de siguranță sanitară. Potrivit legislației în vigoare, în magazinele alimentare din mall-uri nu se poate intra decât cu certificat verde.
„Membri ai asociației noastre au propus, acolo unde se impune sau este necesar, măsuri și demersuri pentru a securiza culoare de acces care să asigure fluxuri de persoane complet autonome în raport cu alte spații adiacente. Subliniem din nou că, încă de la începutul pandemiei, magazinele rețelelor comerciale au fost în prima linie a celor care s-au confruntat cu situația epidemiologică și s-au preocupat permanent, cu toate resursele disponibile, atât de siguranța clienților, cât și de cea a propriilor angajați”, menționează asociația.
De ce se tem retailerii
Marii retaileri speră ca dialogul cu autoritățile să fie reluat, astfel încât să nu apară efecte secundare în relația cu cetățenii în urma aplicării restricțiilor actuale, dar și alte probleme colaterale.
„Ne-am conformat tuturor cerințelor impuse de autorități în efortul de prevenire si combatere a răspândirii coronavirusului care rămâne principala noastră prioritate. Sperăm că procesul de comunicare și consultare cu autoritățile să fie reluat pentru a preveni apariția unor efecte secundare în relația cu consumatorii dar, și probleme colaterale suplimentare în contextul economic complex pe care îl traversăm”, a declarat George Bădescu, director executiv AMRCR.
Asociația Marilor Rețele Comerciale include 22 de retaileri alimentari și nealimentari: Altex, Artima, Auchan, Brico Depot, Carrefour, Columbus, Cora, DM Drogerie Markt, Decathlon, Dedeman, Flanco, Hornbach, Ikea, Jumbo, Kaufland, Lidl, Mega Image, Metro Cash & Carry, Mobexpert, Penny, Profi, Selgros.