Mașini la 100 de euro pe Amazon: revoluția mobilității flexibile

Publicat: 16 ian. 2025, 18:03, de Radu Caranfil, în Auto , ? cititori
Mașini la 100 de euro pe Amazon: revoluția mobilității flexibile

Platforma online și serviciile de închiriere auto transformă accesul la vehicule în Europa. În era digitală, achiziționarea unei mașini a devenit la fel de simplă precum comandarea unui gadget. Recent, Amazon, în colaborare cu Drivalia, o companie din grupul Crédit Agricole Auto Bank, a lansat un serviciu inovator care permite utilizatorilor să închirieze vehicule la prețuri începând de la 99 de euro pe lună.

Cum funcționează serviciul?

Prin intermediul platformei Amazon, clienții pot alege dintr-o varietate de modele, inclusiv Fiat Panda, Fiat 500, Opel Mokka, Ford Kuga și Nissan Qashqai. Aceste oferte fac parte dintr-un program de închiriere flexibilă, cu durate de până la 12 luni, fără obligația unui contract pe termen lung. Abonații au libertatea de a suspenda sau modifica închirierea în funcție de nevoile lor. Mai mult, pachetul include costurile de întreținere, taxe și asigurare, eliminând astfel grijile suplimentare pentru utilizatori.

Avantajele mobilității flexibile

Această inițiativă răspunde nevoii crescânde de soluții de mobilitate adaptabile, mai ales în contextul urbanizării și al schimbărilor în comportamentul consumatorilor. Flexibilitatea de a avea acces la un vehicul fără povara unui angajament pe termen lung sau a costurilor de întreținere face ca acest serviciu să fie atractiv pentru o gamă largă de utilizatori, de la tineri profesioniști la familii care au nevoie de mobilitate temporară.

Extinderea serviciului în Europa

Deși inițiativa a fost lansată inițial în anumite orașe din Statele Unite, există planuri de extindere a serviciului și în alte regiuni, inclusiv în Europa. În prezent, în Spania, Drivalia oferă prin intermediul Amazon vehicule la prețuri similare, adaptându-se la cerințele pieței locale.

Provocări și perspective

Deși serviciul oferă numeroase avantaje, există și provocări, precum adaptarea la reglementările locale și concurența cu alte forme de mobilitate, cum ar fi car-sharing-ul sau transportul public. Cu toate acestea, colaborarea dintre giganți precum Amazon și companii financiare solide sugerează un potențial semnificativ de succes și o posibilă redefinire a modului în care percepem proprietatea și utilizarea vehiculelor în viitor.

Un „chilipir” interesant!

Categoric, acest tip de „chilipir” este mai mult decât pare la prima vedere. Spre deosebire de impresia inițială că ar fi vorba despre mașini uzate sau modele depășite, oferta de pe Amazon vine cu un model de business inovator, care se axează pe accesibilitate și flexibilitate.

De ce nu sunt hârburi?

  • Modele noi sau aproape noi: Vehiculele oferite prin această inițiativă sunt în general modele noi sau cu rulaj minim. De exemplu, Fiat Panda sau Nissan Qashqai sunt mașini populare pentru consumatori care caută fiabilitate și costuri reduse.
  • Incluziuni în preț: Oferta de 99 de euro/lună include nu doar accesul la mașină, ci și toate cheltuielile de întreținere, asigurare și taxe. Astfel, costurile suplimentare care de obicei vin cu deținerea unei mașini sunt eliminate.
  • Flexibilitate maximă: Spre deosebire de leasingul tradițional, aceste contracte pot fi anulate sau ajustate în funcție de nevoi, ceea ce înseamnă că utilizatorii nu sunt legați de o investiție pe termen lung.

Ce se ascunde în spatele acestui „chilipir”?

  • Marketing strategic: Colaborarea Amazon cu Drivalia și Crédit Agricole Auto Bank reflectă o strategie de a atrage consumatori mai tineri sau pe cei care nu doresc să își blocheze economiile într-o achiziție de vehicul. Este un model ideal pentru un public urban, care valorizează accesibilitatea mai mult decât proprietatea.
  • Expansiunea platformelor digitale: Aceasta este încă o dovadă a modului în care giganții din e-commerce, precum Amazon, se extind dincolo de produsele tradiționale, intrând pe piețe inovatoare, cum ar fi mobilitatea.
  • Evitarea riscurilor financiare pentru consumatori: Spre deosebire de un credit auto, unde o mașină cumpărată devine o datorie dacă nu mai poate fi utilizată, acest model elimină astfel de riscuri. Când ai nevoie de mobilitate, ai mașină; când nu mai ai, contractul poate fi suspendat.

Cum se compară cu alte opțiuni?

  • Car-sharing: Spre deosebire de car-sharing, acest serviciu oferă un vehicul personalizat pentru uz constant, fără să împarți cu alte persoane.
  • Transport public: În orașe cu infrastructură mai slab dezvoltată sau pentru cei care locuiesc în zone periurbane, închirierea unei mașini devine o alternativă viabilă și accesibilă.
  • Achiziție tradițională: Pentru cei care nu vor să plătească avansuri mari sau să se preocupe de deprecierea mașinii, acest tip de închiriere oferă o soluție practică.

Oportunități și riscuri pentru consumatori

Ofertele de genul acesta sunt atractive, dar vin și cu provocări. De exemplu, consumatorii ar trebui să fie atenți la:

  • Limitele de kilometraj: Multe contracte impun restricții asupra numărului de kilometri parcurși, ceea ce poate crește costurile dacă sunt depășite.
  • Disponibilitatea pe termen lung: Dacă cererea crește masiv, există riscul ca disponibilitatea să fie limitată pentru anumite modele.

Un model pentru viitor?

Această inițiativă ar putea redefini modul în care oamenii accesează vehicule. Într-o lume tot mai digitalizată, unde consumul devine din ce în ce mai bazat pe abonamente, mașinile la prețuri „chilipir” pe Amazon ar putea deschide calea spre o revoluție în mobilitate. Este mai mult decât o ofertă; este un semnal al schimbării în ceea ce privește felul în care percepem și utilizăm resursele.