Maşinile electrice chinezeşti sunt cu 3-5 ani înaintea concurenţei, susţine CEO-ul BYD
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/02/1280px-Denza_Z9_GT_001_cropped.jpg)
A fost o perioadă în care chinezii copiau cam tot ce se putea, de la electronice şi articole de modă la automobile, iar „creaţiile” lor în domeniul auto erau replici fidele după Opel Frontera, BMW X5, Smart sau chiar Daewoo Matiz. Se spune că au copiat tehnologie Ford chiar în timp ce negociau cu gigantul american cumpărarea companiei Volvo. De asemenea, gurile rele spun că progresul lor în domeniul maşinilor electrice ar fi avut o evoluţie exponenţială după ce l-au ademenit pe Elon Musk să construiască o fabrică Tesla în China.
Epoca copiilor chinezeşti a apus. Maşinile electrice chinezeşti sunt cu 3-5 ani înaintea concurenţei, susţine CEO-ul BYD
Cu 20 de ani în urmă, în epoca de glorie a marilor saloane auto internaţionale, la lansarea noilor modele de automobile riscai să te împiedici sau chiar să calci fotoreporterii asiatici care se îngrămădeau inclusiv pe sub maşini pentru a fotografia şi cel mai mic detaliu. Dar… epoca copiilor chinezeşti a apus.
Maşinile electrice chinezeşti sunt cu 3-5 ani înaintea concurenţei, susţine Wang Chuanfu, CEO-ul BYD, cel mai mare producător de maşini electrice din China şi unul din liderii pieţei la nivel global.
„Maşinile electrice din China sunt cu aproximativ trei până la cinci ani înaintea concurenței în ceea ce privește produsele, tehnologia și lanțul industrial”, a declarat Wang Chuanfu, CEO al BYD, într-un interviu acordat televiziunii naționale din China.
Wang a fost intervievat luni, după întâlnirea președintelui chinez Xi Jinping cu unele dintre cele mai mari nume din sectorul tehnologiei din China. Wang s-a numărat printre liderii de afaceri care au luat cuvântul la reuniune.
China a depășit Japonia la exporturile de maşini
China a depășit Japonia în 2023 ca şi cel mai mare exportator auto din lume, dar exporturile sale de maşini electrice se confruntă cu tarife din partea Statelor Unite și a Uniunii Europene, UE impunând un tarif de 17 % pentru vehiculele electrice BYD.
Wang, într-un interviu acordat Yuyuan Tantian, un cont de social media afiliat televiziunii de stat chineze CCTV, a declarat că protecționismul nu funcționează pentru produsele bune.
Validarea din partea consumatorilor motivează producătorul de maşini electrice să „depășească diverse dificultăți”, a adăugat el.
- Cel mai mare producător de vehicule electrice (EV) din China este BYD (Build Your Dreams). În 2024, BYD a înregistrat vânzări record, livrând 4,3 milioane de vehicule electrice și hibride la nivel global.
- Compania a depășit pentru prima dată Tesla în ceea ce privește veniturile trimestriale, devenind un rival important pe piața globală a vehiculelor electrice.
- BYD continuă să își extindă prezența internațională, planificând deschiderea unor fabrici în Turcia și Ungaria, pentru a-și consolida poziția pe piața europeană.
- Această expansiune reflectă creșterea rapidă a industriei chineze de vehicule electrice și ambițiile sale de a domina piața globală.