Maşinile pentru care perioada de aşteptare s-a dublat. Liste lungi de comenzi, într-o perioadă dificilă pentru industria auto
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/04/toyota-rav-4-5272095_1280.jpg)
Într-o perioadă în care întreaga industrie auto se confruntă cu o perioadă desosebit de dificilă, iar mari producători auto îşi revizuiesc planurile din cauza scăderii vânzărilor, Toyota nu ţine pasul cu explozia cererii pentru automobilele sale hibride, iar cumpărătorii îţi asumă perioade tot mai lungi de aşteptare pentru aceste modele.
Perioada de aşteptare la comenzile de maşini hibride Toyota s-a dublat în ultimii ani
Explozia cererii pentru automobilele hibride marca Toyota i-a pus pe furnizori în postura în care nu pot ţine pasul cu cererea, iar clienţii au de aşteptat mai multe luni înainte de a intra în posesia automobilelor, potrivit surselor Reuters.
Stocuri reduse de automobile hibride la reprezentanţele Toyota
Stocurile de automobile hibride sunt scăzute la reprezentanţele Toyota din mai multe pieţe importante, inclusiv SUA, Japonia, China şi Europa.
Explozia cererii reprezintă o provocare pentru Toyota, principalul jucător pe segmentul hibridelor.
Însă este şi o dovadă de succes pentru pariul făcut de constructorul japonez pe tehnologia automobilelor hibride, în timp ce rivalii se aşteptau ca maşinile pur electrice să elimine complet cererea pentru modele hibride.
Potrivit firmei de cercetare de piaţă LMC Automotive, vânzările globale de automobile hibride, incluzând şi modelele de tip plug-in, s-au triplat în ultimii cinci ani, până la 16,1 milioane unităţi, de la 5,7 milioane unităţi.
Clienţii din Europa trebuie să aştepte, în medie, 60-70 de zile pentru un model hibrid Toyota
Clienţii din Europa ai Toyota trebuie să aştepte, în medie, între 60 şi 70 de zile înainte de a intra în posesia automobilului comandat, aproape dublu faţă de perioada de aşteptare din 2020, în perioada pandemiei.
Printre modelele hibride pentru care există cea mai mare cerere, dar şi cea mai mică ofertă disponibilă în Europa, se numără Yaris Cross şi RAV4.
În Japonia, cumpărătorii au de aşteptat între două şi cinci luni pentru multe modele, arată datele de pe site-ul Toyota.
La una dintre reprezentanţele Toyota de pe coasta de vest a SUA, modelele hibride Prius erau în situaţie de sold out încă de la mijlocul lunii februarie şi doar câteva modele hibride Camry erau disponibile.
Recent, Toyota Kirloskar Motor, divizia din India a constructorului japonez, şi-a majorat capacităţile de producţie pentru un număr suplimentar de 32.000 de vehicule pe an şi în prezent face investiţii pentru a putea produce alte 100.000 de vehicule, a declarat vicepreşedintele Toyota Kirloskar Motor, Varinder Wadhwa.
În alte păţi ale lumii, Toyota a investit 14 miliarde de dolari pentru o uzină de baterii în statul american Carolina de Nord pentru a face faţă cererii de automobile hibride şi în luna aprilie urmează să înceapă livrările de baterii pentru vehiculele electrificate din America de Nord.
Aproape jumătate din vehiculele asamblate anul trecut de Toyota în SUA au fost modele hibride.
Toyota în China
Modelele hibride reprezintă unul dintre puţinele segmente cu rezultate bune pentru Toyota pe piaţa din China, unde constructorul nipon se confruntă cu o competiţie intensă din partea rivalilor precum BYD.
În timp ce vânzările totale realizate de Toyota în China au scăzut cu 7% în 2024 comparativ cu 2023, vânzările de vehicule electrificate, în principal hibride, au crescut cu 27%.
Perioada de aşteptare de un an pentru modele hibride Hyundai
Perioadele lungi de aşteptare pentru modelele hibride au apărut şi la alţi producători.
Un dealer Hyundai de la Seul a spus recent că perioada de aşteptare pentru versiunea hibrid a SUV-ului Palisade este de aproximativ un an.
De asemenea, perioada de aşteptare pentru un model hibrid Kia Carnival este de 10 luni iar pentru un Sorento hibrid este de şapte luni, arată documentele interne ale companiei.
În luna august a anului trecut, Hyundai a anunţat că îşi va dubla gama de hibride, până la 14 modele, în 2030, pentru a contracara încetinirea cererii pentru modele complet electrice.
Honda, un alt jucător important pe segmentul automobilelor hibride, a anunţat că a înregistrat o cerere puternică, în special în America de Nord şi Japonia, dar nu a dorit să ofere detalii precise cu privire la perioadele de aşteptare.