Măsuri esențiale pentru siguranța feroviară: trenurile vor circula mai încet
În perioada 19-21 iunie, trenurile din România vor circula cu viteză redusă din cauza temperaturilor extreme care afectează infrastructura feroviară. Potrivit Companiei Naţionale de Căi Ferate „CFR” SA, temperatura la nivelul şinei poate depăși 50 de grade Celsius, ceea ce impune măsuri speciale pentru a asigura siguranța traficului feroviar. În aceste zile, în intervalele orare în care temperatura aerului depășește 37 de grade Celsius, personalul de întreținere a infrastructurii feroviare va efectua revizii suplimentare. Aceștia vor monitoriza și înregistra permanent evoluția temperaturilor la nivelul șinelor pentru a preveni orice risc.
Măsuri preventive și coduri de caniculă
Conform comunicatului CFR, trenurile vor circula cu 20-30 km/h mai puțin față de viteza normală în zonele aflate sub incidența avertizărilor meteo de temperaturi foarte ridicate. Această măsură este prevăzută de instrucțiunile feroviare și are scopul de a preveni accidentele sau deteriorarea căii ferate din cauza dilatării excesive a metalului.
În prezent, România se confruntă cu coduri galben și portocaliu de caniculă, care afectează diverse regiuni ale țării. Zonele sub avertizare includ nordul Crișanei, Maramureș, majoritatea Transilvaniei, Moldova, jumătatea estică a Munteniei și Dobrogea (sub cod galben), precum și Banat, Oltenia, jumătatea de vest a Munteniei, sudul Crișanei și sud-vestul Transilvaniei (sub cod portocaliu).
Importanța adaptabilității în fața condițiilor meteorologice extreme
Aceste măsuri de precauție subliniază importanța adaptabilității infrastructurii și personalului feroviar în fața condițiilor meteorologice extreme. În contextul schimbărilor climatice globale, astfel de fenomene de căldură intensă devin tot mai frecvente, punând la încercare reziliența sistemelor de transport.
Reducerea vitezei trenurilor nu este doar o măsură de siguranță, ci și o dovadă a angajamentului CFR de a proteja viețile pasagerilor și de a menține integritatea infrastructurii feroviare. În aceste perioade critice, colaborarea între autorități și personalul de întreținere devine esențială pentru gestionarea eficientă a riscurilor asociate caniculei.
Trenuri bine monitorizate!
În concluzie, măsurile luate de CFR pentru reducerea vitezei trenurilor în condiții de caniculă sunt esențiale pentru siguranța și eficiența traficului feroviar. Cu o monitorizare constantă și adaptări corespunzătoare, se poate asigura că transportul feroviar rămâne fiabil și sigur chiar și în cele mai extreme condiții meteorologice.