McDonald’s renunţă, deocamdată, la inteligența artificială: prea multe comenzi greșite

Publicat: 25 iun. 2024, 09:57, de Alexandru Bogdan Grigoriev, în TEHNOLOGIE , ? cititori
McDonald's renunţă, deocamdată, la inteligența artificială: prea multe comenzi greșite
Photo by Oli Scarff/Getty Images

McDonald’s renunță la inteligența artificială, a anunțat conducerea companiei. Sistemul conceput pentru a colecta comenzi și instalat în mii de restaurante drive-through a făcut prea multe erori în colectarea comenzilor automate.

Automated Order Taker (AOT), aşa cum se numeşte inteligența artificială McDonald’s, un experiment care a făcut primii pași în 2021, s-a dovedit a avea multe lacune în a înțelege ceea ce cereau clienții. Sarcina lui era să asculte comanda și să o comunice echipei, care ar fi avut grijă – conform obişnuitei viteze a lumii fast-food – să o pregătească. Numai că de-a lungul timpului s-au înregistrat prea multe neconcordanțe între ce au cerut clienții și ce li s-a livrat.

 

Potrivit cifrelor furnizate de Peter Saleh, un analist intervievat de postul american CNBC, acuratețea inteligenței artificiale McDonald’s este de puțin peste 80%. Ceea ce înseamnă că o comandă din cinci era greșită.

Preluarea automată a comenzilor a dat naștere multor combinații culinare îndrăznețe, sau unor neînțelegeri greu de gestionat, aşa cum au raportat mai mulți utilizatori pe rețelele de socializare: topping de bacon pe o înghețată, zeci de pahare de ceai cu gheață în loc de unul singur, livrări nesolicitate de sute de „nuggets”, chifteluţele de pui caracteristice lanțului de fast-food, sau multe cazuri de clienţi care pur și simplu nu au reușit să-şi trimită comenzile.

Aşa că Mason Smoot, Chief Restaurant Officer al McDonald’s SUA, a fost silit să anunțe: „După o analiză atentă, McDonald’s a decis să pună capăt parteneriatului nostru actual cu IBM pentru AOT, tehnologia urmând a fi dezactivată până la data de 26 iulie 2024 în toate restaurantele”. Sistemul a fost dezvoltat în parteneriat cu IBM, una dintre principalele multinaționale IT. Procesul a început în 2021 și a implicat doar o mică parte din cele 13.000 de magazine McDonald’s din Statele Unite.

Potrivit CNBC, la baza problemei de comunicare dintre clienți și software s-a aflat dificultatea acestuia din urmă de a înțelege dialectele și accentele.

Între timp, concurenții lanțului de fast-food au adoptat soluții similare cu mai mult succes: Wendy’s se bazează pe Google Cloud pentru comenzile la ghișeele drive-through, cu succes în 86% din cazuri. Sandvișurile Carl’s Jr. și burrito-urile Taco John apelează la Presto, cu o rată de succes de până la 90%.

David Henkes, un expert în industrie citat de Wired, a subliniat că „inteligenţa artificială va face în mod clar parte din automatizarea și eficiența restaurantelor, însă deocamdată tehnologia este încă la început. Experiența și angajamentul McDonald’s față de inteligența artificială arată beneficiile potențiale, dar și limitările tehnologiei de astăzi.”