Mercedes-Benz a prezentat noua Clasă S
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2020/09/Mercedes-Benz-Clasa-S-1.jpg)
Divizia Mercedes-Benz a grupului Daimler a prezentat în urmă cu câteva minute noua Clasă S, vehiculul cu cea mai mare marjă de profit din întreaga gamă a producătorului.
Daimler și-a obișnuit clienții și acționarii cu lansarea unei noi versiuni a vârfului de gamă Clasa S la fiecare șapte ani. Asta se întâmplă de decenii. Totuși, prezentarea Mercedes-Benz Clasa S din 2020 este mai importantă pentru companie decât oricând.
Confruntat ca și alte mari companii auto, cu un recul al vânzărilor și cu o dezechilibrare a balanței financiare, grupul Daimler trebuie să folosească noua Clasă S pentru a estompa pierderile cauzate de pandemie și de trecerea accelerată la mașinile electrice.
„Clasa S este un important vector de imagine și, măsurat în funcție de marjă, cea mai mare sursă de profit”, a declarat pentru Reuters Frank Schwope, analist la Norddeutsche Landesbank.
Și când poate fi mai importantă o creșterea profitului decât într-o perioadă care, conform lui Ola Kaellenius, CEO al Daimler, este marcată de o scădere a veniturilor cu 30% și de pierdere înainte de dobânzi și impozitare de 1,68 miliarde de euro. Asta doar în al doilea trimestru al acestui an.
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2020/09/Mercedes-Benz-Clasa-S-4-1024x682.jpg)
Mai mult chiar, Daniel Schwarz, analist auto la Bank Mainfirst, consideră că Mercedes-Benz ar putea vinde 95.000 de unități Clasa S în 2021. Având în vedere prețul mediu estimat la 100.000 de euro pe unitate, asta ar însemna o contribuție de două miliarde de euro la profiturile companiei.
Estimarea analistului are la bază faptul că, deși Daimler nu a detaliat niciodată rentabilitatea fiecărui model, în cazul Mercedes-Benz Clasa S, marja ar trebui să se situeze în jurul a 15% – 20%.
Prezentarea de astăzi a noului Mercedes-Benz Clasa S este și un preambul al anunțatei premiere mondiale a unei versiuni electrice denumită EQS în 2021.
Până la prezentarea lui EQS, Daimler a anunțat tot astăzi că port-drapelul Mercedes-Benz Clasa S este produs la noua uzină de la Sindelfingen, o unitate de producție care a costat 730 de milioane de euro. În această uzină modernă lucrează circa 1.500 de angajați care vor avea, conform oficialilor Daimler o productivitate îmbunătățită cu 25%.
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2020/09/Mercedes-Benz-Clasa-S-3-1024x682.jpg)