Merg bine și forajele! 7.200 m forați pentru studiul geotehnic al unei autostrăzi mult așteptate
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/04/foraje-A13-Brasov-Bacau.jpg)
Autostrada (A13) Brașov – Bacău, aflată în grija Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR), se află deocamdată doar la capitolul foraje. Peste 7.200 de metri au fost forați pentru studiul geotehnic al A13 Brașov – Bacău, un lot cu o lungime de 162 km aflat în etapa elaborării studiului de fezabilitate. Contractul are o valoare de 81,2 milioane lei.
Potrivit CNIR, forajele pentru studiul geotehnic al acestei autostrăzi mult așteptate (Brașov – Bacău) sunt în grafic, cu un progres de 1.700 de metri față de raportarea din martie.
„Lucrările pentru realizarea forajelor geotehnice incluse în Studiul de Fezabilitate al Autostrăzii A 13 Brașov – Bacău se derulează conform graficului, prestatorul ajungând la 𝟕.𝟐𝟑𝟔 𝐝𝐞 𝐦𝐞𝐭𝐫𝐢 𝐥𝐢𝐧𝐢𝐚𝐫𝐢 𝐟𝐨𝐫𝐚𝐭̦𝐢, un progres de peste 𝟏.𝟕𝟎𝟎 𝐝𝐞 𝐦𝐞𝐭𝐫𝐢 față de raportarea anterioară din luna martie“, a anunțat compania.
Echipa Companiei Naționale de Investiții Rutiere a verificat, miercuri, mobilizarea utilajelor de foraj, rezultatele fiind următoarele:
- 7.236 metri liniari forați, progres de 1.700 metri;
- instalațiile de foraj sunt amplasate în zona localităților Bod-Hălchiu (județul Brașov), Angheluș / Sfântu Gheorghe (județul Covasna) și Moacșa (județul Covasna).
„Traseul inițial stabilit pentru Autostrada A 13 Brașov-Bacău va fi modificat în zona municipiului Brașov ca urmare a solicitărilor Ministerului Economiei, reproiectarea traseului fiind necesară pentru o investiție strategică a Companiei Romarm. După discuțiile de luna trecută cu reprezentanții autorităților din județul Brașov, ieri, colegii de la Direcția Investiții au prezentat noile variante de traseu și autorităților din județul Covasna. Împreună cu proiectantul și comunitățile locale, analizăm alternativele pentru cel mai bun traseu“, a precizat, miercuri, directorul general al Companiei Naționale de Investiții Rutiere, Gabriel Budescu.
7.200 m forați pentru studiul geotehnic al unei autostrăzi mult așteptate. Se caută traseul final
Studiul de fezabilitate este necesar pentru stabilirea traseului final al viitoarei autostrăzi și a costului estimat pentru etapa ulterioară de proiectare și execuție.
Sectorul Brașov – Bacău al Autostrăzii A13 se va conecta cu viitoarea Autostradă Sibiu – Făgăraș – Brașov printr-un nod de mare viteză în zona localității Codlea, iar în zona Bacăului, la Răcăciuni, cu Autostrada Moldovei (A7).
Contractul pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate al Autostrăzii Brașov – Bacău are o valoare de 81,2 milioane lei și o durată de 24 de luni, calculată de la data începerii activităților, septembrie 2024.
Studiul de fezabilitate include:
- Studiu și Proiect Geotehnic,
- Studiu Topografic,
- Studiu Arheologic,
- Documentație de Mediu (Acord de Mediu).
Citește și: Bugetul CNIR pe anul 2025, avizat în Consiliul de Administrație. Ce proiecte au primit „undă verde“