Mesaj dur al constructorilor navali pentru 5 europarlamentari români nepăsători la viitorul acestei industrii în România

Publicat: 14 sept. 2024, 17:02, de Autor: Sorin Costea, în ACTUALITATE , ? cititori
Mesaj dur al constructorilor navali pentru 5 europarlamentari români nepăsători la viitorul acestei industrii în România
Mesaj dur al constructorilor navali pentru 5 europarlamentari români nepăsători la viitorul acestei industrii în România

Mai mulți europarlamentari români au refuzat să participe la întrunirea de la Bruxelles a „SEA Europe”, asociația constructorilor de nave din Europa, la care se discuta despre viitorul industriei navale din Europa și, implicit, din România, iar pentru acest dezinteres față de viitorul acestui domeniu industrial constructorii navali din România le-au transmis un mesaj extrem de dur.

Se pare că după validarea rezultatelor alegerilor europarlamentare de pe 9 iunie, reprezentanții României în Parlamentul European au intrat într-o vacanță de cinci ani, pentru că nu au timp și chef să reprezinte interesele țării nici măcar la Bruxelles, în capitala în care își desfășoară activitatea ca europarlamentari.

Asta ar fi singura explicație pentru faptul că niciun europarlamentar nu a fost prezent pe 11 septembrie (într- o zi de miercuri) la reuniunea de la Bruxelles a „SEA Europe” (Asociația șantierelor navale și a echipamentelor maritime din Europa) care avea ca temă viitorul industriei navale din Europa și politica statelor UE, implicit a României, pentru susținerea acestei industrii.

Această dezbatere era importantă în condițiile în care se discută despre o nouă strategie europeană pentru acest domeniu industrial foarte important pentru economia Europei, cu o producție anuală de 43 de miliarde de euro și 285.000 de angajați, dar care în prezent se confruntă cu o concurență acerbă din partea companiilor asiatice.

Industria construcțiilor navale este printre puținele domenii industriale care funcționează bine în România, în special prin Șantierul Naval „Damen” de la Galați, Șantierele Navale „Vard” de la Brăila și Tulcea și Șantierul Naval „ATG” din Giurgiu. În acest context, pentru a-și asigura competitivitatea pe plan internațional, industria navală din România are nevoie de integrare în strategia stabilită la nivel european.

La sugestia conducerii „SEA Europe”, fiecare asociație patronală națională din domeniul naval a fost rugată să își invite propriii europarlamentari la dezbaterea de la Bruxelles.

„ANCONAV”, Asociația Națională a Constructorilor de Nave din România, i-a invitat la dezbatere pe europarlamentarii români Dan Nica, Alina Vălean, Victor Negrescu, Iuliu Winkler și Nicolae Stefănuță.

Dar, spre surpriza reprezentanților „ANCONAV”, dar și a celor de la „SEA Europe”, care au organizat dezbaterea, niciunul dintre europarlamentarii români nu a participat la reuniune, iar acest dezinteres i-a pus într-o situație jenantă pe constructorii români, care nu au putut explica partenerilor europeni dezinteresul reprezentanților României în Parlamentul European.

După acest moment jenant, directorul executiv al „ANCONAV”, Gelu Stan, le-a trimis celor cinci europarlamentari un mesaj dur, care a ajuns și pe rețelele de socializare:

„Stimate Doamne/Domni. Încă o dată se dovedește că interesul vostru personal este mai presus decât cei ce v-au votat. În numele celor peste 26.800 de angajați în domeniul construcțiilor navale din România, vă spun foarte clar: Să vă fie rușine!

Cu scârbă,

Asociația Națională a Constructorilor de Nave din România”

Pe rețele de socializare, mesajul constructorilor de nave la adresa europarlamenarilor a fost extins la adresa întregii clase politice: „mesajul acesta este valabil pentru toți politicienii români, nu doar pentru euroi-parlamentari!!”, a scris un gălățean.