Meta ia în calcul plata unor abonamente pentru Instagram și Facebook
Meta ia în considerare posibilitatea de a introduce abonamente plătite pentru ca europenii să folosească Instagram și Facebook fără publicitate. Acest lucru este necesar pentru a respecta legislația europeană privind datele personale și publicitatea direcționată.
Meta ar putea să le ceară utilizatorilor de Instagram și Facebook din Europa o taxă de 14 dolari pe lună, cu excepția cazului în care aceștia optează pentru reclame direcționate, potrivit The Wall Street Journal.
Abonații ar putea plăti în jur de 10 euro pe lună pentru contul lor de Instagram sau Facebook pe desktop și 13 euro pentru aplicațiile mobile pe smartphone-uri. Fiecare cont suplimentar ar adăuga aproximativ 6 euro la factura lunară.
Utilizatorii care nu sunt de acord ca grupul american să le colecteze datele cu caracter personal în scopuri de direcționare a publicității ar păstra accesul la platforme contra cost.
Meta și Google și-au construit imperiul – și, în mare măsură, structura economică a internetului – pe acest model: țintirea a miliarde de utilizatori cu publicitate personalizată bazată pe datele personale pe care companiile le colectează despre aceștia.
Încă de luna trecută, au apărut zvonuri că Meta va începe să-i oblige pe utilizatori să recurgă la abonamente, pentru a scăpa de anunțurile aparent targetate.
Utilizatorii care doresc să plătească nu vor vedea publicitate pe Facebook și Instagram, în timp ce aceia care doresc să rămână la versiunea gratuită, ar trebui să își dea acordul să fie vizați de reclame pe baza datelor lor personale.
Se pare că gigantul a discutat planurile cu autoritățile de reglementare din Bruxelles și Irlanda.
Mișcarea vine ca răspuns la o hotărâre judecătorească din iulie care a constatat că Facebook trebuie să obțină consimțământul utilizatorilor pentru a le accesa datele personale.
Un abonament ar duce la falimentul Instagram și Facebook
Având în vedere că doar companiile ar putea fi dispuse să plătească asta, Meta va trebui efectiv să forțeze utilizatorii obișnuiți să accepte reclame direcționate sau să nu mai folosească site-urile de socializare. Trebuie amintit că Facebook se află deja într-un declin considerabil.
La începutul acestui an, UE a pocnit Facebook cu o amendă record de 1,2 miliarde de euro pentru transferul datelor utilizatorilor din UE în SUA, încălcând regulile cheie de confidențialitate digitală.
În același timp, Meta realizează aproape un sfert din veniturile sale în Europa, blocul reprezentând 7,2 miliarde de dolari din totalul de 32 de miliarde de dolari, în al doilea trimestru al acestui an.
Citește și: Dark Net – fața întunecată și periculoasă a internetului