Meta va combate dezinformarea pe Facebook şi Instagram
Compania Meta se pregătește intens pentru lupta împotriva dezinformării în contextul apropiatelor alegeri pentru Parlamentul European, planificate pentru luna iunie a acestui an, conform informațiilor publicate de Reuters.
Meta, compania mamă a Facebook și Instagram, a anunțat recent inițiative noi pentru a combate dezinformarea online, în contextul în care preocupările privind impactul dezinformării asupra proceselor democratice și a alegerilor devin din ce în ce mai acute. Compania își propune să creeze o echipă specială dedicată combaterii dezinformării și abuzurilor legate de tehnologia AI.
În contextul în care există îngrijorări crescânde legată de interferențe în procesul electoral și răspândirea de conținut fals creat de inteligența artificială, Meta mobilizează resurse considerabile. Inteligența artificială generativă, capabilă să producă text, imagini și videoclipuri în doar câteva secunde, ridică semne de întrebare cu privire la potențialul său de a perturba alegerile.
Citește și: Zuckerberg, Facebook şi pericolul inteligenţei artificiale „ultra smart”
Marco Pancini, șeful departamentului pentru afaceri europene de la Meta, a declarat că, pe măsură ce alegerile se apropie, compania va activa Centrul de Operațiuni Electorale pentru a detecta și atenua în timp real potențialele amenințări. Eforturile vor fi concentrate pe combaterea dezinformării, operațiunilor de influență și a riscurilor asociate cu abuzul de inteligență artificială generativă.
Meta, care colaborează deja cu 26 de organizații independente de verificare a faptelor din UE, intenționează să își extindă rețeaua adăugând trei noi parteneri din Bulgaria, Franța și Slovacia.
Într-un demers similar, TikTok a anunțat recent intensificarea eforturilor de combatere a știrilor false și a operațiunilor de influență clandestină în contextual alegerilor europene, planificând lansarea unei noi aplicații, „Centrul Electoral”, care va oferi suport în 27 de limbi.
Fact checking-ul reprezintă procesul de verificare a faptelor și informațiilor pentru a asigura acuratețea și veridicitatea acestora. Acest proces implică analiza și evaluarea critică a afirmațiilor făcute în discursuri publice, mass-media, pe rețelele sociale și în alte surse, pentru a identifica erorile, inexactitățile sau dezinformarea. Scopul principal al fact checking-ului este de a combate răspândirea informațiilor false și de a promova o înțelegere corectă și bazată pe dovezi a realității.