METRO, 10,5 miliarde lei, cifră netă de afaceri în 2023. Profit net de 41 de milioane de lei

Publicat: 17 aug. 2024, 22:01, de George Andrei, în ECONOMIE , ? cititori
METRO, 10,5 miliarde lei, cifră netă de afaceri în 2023. Profit net de 41 de milioane de lei

METRO România, companie controlată de miliardarul român Ion Țiriac, a avut o cifră netă de afaceri de 10,5 miliarde lei, în 2023, în creștere cu 12,7 %, față de 2022, și un profit net de 41 milioane lei.

Compania activă pe segmentul cash & carry deţine o reţea de 30 de magazine proprii.

Consumul a scăzut uşor în anumite categorii în 2023. Anticipăm o îmbunătăţire treptată a situaţiei economice, care va impulsiona creşterea cheltuielilor românilor.

Românii au fost mai prudenţi în 2023 când vine vorba de consum, fapt ce a dus la o scă­dere uşoară a vânzărilor în anumite categorii, în spe­cial cele nealimentare. Totuşi, la alimente şi băuturi cererea a rămas stabilă, declară ofi­cia­lii METRO România.

Deteriorarea economiei globale și tensiunile geopolitice au afectat activitatea companiei.

„La nivel internaţional, incertitudinea geopolitică şi cea economică au continuat să domine peisajul, provocând preocupări substanţiale pentru afaceri la nivel global.“

Aceste provocări au fost reflectate în modul în care companiile au operat şi s-au adaptat la condiţiile schimbătoare, spun reprezentanţii METRO România.

Metro Cash & Carry România l-a numit, recent, pe Cristian Stoenică în funcţia de director de franciză şi membru în Consiliul de Adminis­traţie al Metro Convenience Româ­nia, o divizie creată în 2022 şi care a ajuns în 2023 la afaceri de 28 mili­oane de lei.

Poziţia este una nou creată şi vine în contextul în care Metro testează deja piaţa cu brandul LaDoiPaşi Extra, operat de compa­nia Metro Convenience România, însă compania nu a dat detalii despre numărul de magazine deschise sub acest brand.

Reţeaua LaDoiPaşi a depăşit pragul de 2.400 de ma­ga­zine, iar LaDoiPaşi Extra are peste 20 de unităţi.

Brandul LaDoiPaşi Extra este un format de franciză destinat zone­lor urbane mari, aflat încă într-o etapă de testare.