Metroul din Cluj: a început consolidarea dealului unde trenul intră în tunel

Publicat: 26 feb. 2025, 13:47, de Evelin Ceciu, în Transporturi , ? cititori
Metroul din Cluj: a început consolidarea dealului unde trenul intră în tunel
Metroul din Cluj: dealul din Florești, unde trenul va intra în subteran / Foto: Emil Boc, captur[ foto cont Facebook

Lucrările de consolidare a dealului din comuna Florești, pentru metroul din Cluj, au început marți, a informat Radio Cluj.

Intervențiile se fac pentru prevenirea apariției unor alunecări de teren. Soluția propusă prevede construcția de piloți forați. Aceștia vor fi amenajați și în alte zone de pe traseul metroului, unde se impune stabilizarea terenului.

Metroul din Cluj va intra în subteran la dealul din Florești

Consolidarea dealului din Florești este primul obiectiv pe care îl au constructorii, înainte de începerea săpăturilor. La dealul din Florești metroul vă intra în subteran.

Forma de relief, aflată la aproximativ 30 de metri de stația 2, va fi stabilizată cu piloți forați. Construirea lor este programată a fi terminată până în a doua jumătate a lunii martie. Primarul Emil Boc precizează că, fără măsuri suplimentare de precauție, cârtițele creează trepidații care pot duce la alunecări de teren.

În paralel cu amenajarea piloților forați de la stația Teilor din Florești, constructorul realizează și alte lucrări. Acestea vor fi gata înainte de începerea săpăturii la tunelul metroului.

În aprilie, „cârtițele” vor intra în pământ pentru a săpa tunelul

Emil Boc a dezvăluit că spre sfârșitul lunii viitoare se va ști și momentul când cârtițele vor intra în pământ. Termenul inițial pentru intrarea utilajelor în subteran era luna aprilie.

Emil Boc anunță că, deocamdată, nu există semnale că termenul nu va fi respectat. Conform primarului din Cluj-Napoca, anul trecut, pentru proiectul metroului de la Cluj s-au plătit aproximativ 230 de milioane de euro.

Suma înseamnă aproximativ 10% din proiect. Banii au fost folosiți pentru exproprieri și decontări către constructor.