Micuţul Fiat 500 răstoarnă ditamai CEO-ul. Şeful Fiat, chemat vineri să dea socoteală în Parlament
Nu e bine să te pui cu micuţul Fiat 500 şi mai ales să-l opreşti să mai iasă de pe linia de producţie a legendarei fabrici auto Mirafiori din Torino. Învaţă pe propria piele chiar Carlos Tavares, CEO-ul gigantului auto Stellantis, care deţine Fiat, chemat vineri la audieri în Parlamentul italian.
Carlos Tavares, șeful Stellantis, se va adresa unei comisii parlamentare italiene cu privire la perspectivele producției constructorului auto în Italia, în contextul cererii scăzute pentru vehiculele electrice.
Audierea va avea loc la 11 octombrie, a precizat Stellantis într-o declarație, după ce a anunțat că a prelungit până la 1 noiembrie suspendarea producției mașinii sale electrice de oraș Fiat 500 din cauza comenzilor slabe, scrie Reuters.
Mașina este fabricată la uzina istorică Mirafiori a Stellantis din Torino, nordul Italiei. Compania a declarat anterior că producția modelului a fost oprită până la 11 octombrie.
Tavares va fi în măsură „să ofere cea mai exhaustivă imagine a producției auto a grupului în Italia”, se arată în declarație. „Situația internațională și europeană complexă a sectorului auto necesită răspunsuri rapide”, a adăugat acesta.
O încetinire globală a vânzărilor de vehicule electrice, parțial din cauza politicilor divergente privind stimulentele ecologice, a forțat producătorii auto din întreaga lume să își ajusteze planurile privind vehiculele electrice.
Într-o declarație anterioară, Stellantis a afirmat că a comunicat sindicatelor că piața automobilelor electrice din Europa este „în mare dificultate”.
În ciuda opririi temporare a producției, Stellantis și-a reiterat planul de a investi 100 de milioane de euro (111 milioane de dolari) în Fiat 500e cu o baterie de înaltă performanță, în timp ce de la începutul anului 2026 va începe să producă noul 500 Hybrid.
La începutul acestui an, Italia a lansat un plan în valoare de 1 miliard de dolari pentru a ajuta șoferii să treacă la vehicule mai puțin poluante, cu subvenții pentru achiziționarea de mașini complet electrice.