Milionul din buzunarul public: Cum AUR finanțează campania lui George Simion din banii tăi

Publicat: 08 aug. 2024, 18:30, de Mariana Olteanu, în POLITICĂ , ? cititori
Milionul din buzunarul public: Cum AUR finanțează campania lui George Simion din banii tăi

O investigație realizată de jurnaliștii de la Snoop.ro a scos la iveală campania electorală a candidatului la prezidențiale George Simion de un milion de euro. Din această sumă considerabilă, aproape jumătate a fost alocată pentru panourile publicitare care promovează „case la doar 35.000 de euro”, o inițiativă centrală a campaniei.

Investigația relevă că AUR a cheltuit 450.000 de euro pentru aceste panouri, care sunt amplasate în puncte strategice din toată țara. Marius Lulea, prim-vicepreședinte al AUR, a declarat că suma acoperă producția, montarea, demontarea, TVA-ul și taxele locale pentru 350 de fețe de panou. Campania de promovare a fost realizată pe un interval de două luni, mai exact, în perioada 15 iunie și 15 august.

„Costul este de 450.000 de euro cu TVA, pe care îi plătim în două tranșe. Sunt 350 fețe de panou în această campanie. Ele sunt distribuite în toată România destul de uniform”, a declarat, pentru Snoop.ro, Marius Lulea, prim-vicepreședinte AUR

Citește și: George Simion: Brichete, brelocuri, tot ce vrei!

Pe lângă costurile legate de panourile cu „case ieftine”, AUR a investit suplimentar 100.000 de euro în panouri de tip cub, cu imaginea lui George Simion, amplasate în întreaga țară. În plus, având în vedere că alegerile prezidențiale au fost reprogramate și campania pentru aceste alegeri s-a prelungit, AUR a alocat încă 300.000 de euro pentru extinderea campaniei outdoor până la începutul campaniei electorale oficiale.

Astfel, cheltuielile totale pentru promovarea „Planului Simion” se apropie de suma de 1 milion de euro, acoperind atât campania națională din perioada iunie-august, cât și extinderea acesteia până în noiembrie.