Minciunile directorilor i-au adus sfârșitul: Dedesubturile prăbușirii unei celebre platforme media (VIDEO)
Platforma media americană Ozy îşi va înceta activitatea după dezvăluirile apărute în presa din Statele Unite despre marile minciuni folosite de directorii săi, pentru a încerca să atragă investitori.
Contactaţi de AFP, reprezentanţii Ozy nu au dorit să comenteze aceste informaţii. La fel a procedat şi directorul său general, Carlos Watson, după anunţul făcut de consiliul de administraţie referitor la încetarea activităţii companiei, publicat de către mai multe companii media americane. Lansată în 2013 de jurnalistul şi antreprenorul Carlos Watson, un star al posturilor de ştiri, platforma Ozy era susţinută de personalităţi precum Laurene Powell Jobs, văduva lui Steve Jobs, cofondator al companiei Apple, şi de directorul juridic al grupului Google.
Potrivit bazei de date Crunchbase, Ozy Media a obţinut, în total, aproximativ 70 de milioane de dolari de la diverşi investitori. Această platformă dorea să devină un site agregator de articole, podcast-uri şi videoclipuri, prezentând conţinuturi atât informative, cât şi de divertisment, după modelul altor companii născute pe internet, precum BuzzFeed şi Refinery29.
Era vorba despre o minciună
Dar, potrivit unei anchete a cotidianului The New York Times, se pare că directorii companiei Ozy au exagerat în mod intenţionat cifrele despre accesările platformei şi vizionările conţinuturilor ei pe alte site-uri, mai ales pe YouTube. Într-o conferinţă telefonică din luna februarie cu reprezentanţi ai băncii Goldman Sachs, care intenţionau să investească 40 de milioane de dolari în capitalul platformei Ozy, Samir Rao, cofondator şi vicepreşedinte al companiei, a pretins că era un director de la YouTube, după cum a dezvăluit The New York Times.
Adresându-se bancherilor de la Goldman Sachs sub acea identitate falsă, Samir Rao a afirmat că Ozy era o companie de succes pe YouTube prin prisma vizionărilor aferente videoclipurilor sale şi a cifrei de afaceri realizate din publicitate. Reprezentanţii Goldman Sachs şi-au dat seama foarte repede că era vorba despre o minciună, iar Carlos Watson a prezentat scuze reprezentanţilor băncii.
Invitați de calibru, dar lipsă contracte
Ozy a promovat totodată emisiunea sa de tip talk-show „The Carlos Watson Show”, lansată în 2020, folosind sintagma „primul talk-show al Amazon Prime„, platforma video a grupului Amazon, fără a avea acordul companiei din Seattle şi în condiţiile în care emisiunea nu era nici promovată, nici finanţată de către Amazon.
Platforma Ozy a reuşit totuşi să găzduiască o serie de invitaţi de prestigiu în acea emisiune după ce a datat asigurări că aceasta era difuzată pe postul american de televiziune prin cablu A&E, deşi niciun contract în acest sens nu fusese încheiat cu acel post TV.