Ministrul Economiei, dezvăluire importantă. Care este industria în care pot apărea concedieri după alegeri: Am cea mai mare îngrijorare
Ministrul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, Radu Oprea, a oferit recent o imagine clară asupra industriei din România care ar putea fi cea mai afectată de disponibilizări, în contextul în care tot mai multe companii, atât locale cât și străine, anunță restructurări și măsuri economice ce afectează forța de muncă.
Ministrul Economiei, despre industria cu probleme
În cadrul unei discuții televizate, ministrul a fost întrebat dacă există riscul de concedieri în perioada post-electorală și care este sectorul economic cel mai vulnerabil.
Răspunsul său a fost clar: industria auto este cea care ridică cele mai mari îngrijorări. Radu Oprea a explicat că, în mod constant, este în dialog cu reprezentanții acestei industrii din România, inclusiv cu Asociația Constructorilor Europeni de Automobile și ACAROM (Asociația Constructorilor de Automobile din România).
Cu toate acestea, ministrul a subliniat că nu există în prezent o criză majoră în această industrie pe teritoriul României. De fapt, Oprea a remarcat că multe companii auto din țară au piețe stabile și performante în Europa și pe plan internațional. În acest context, singura reducere de personal semnificativă menționată a fost cea anunțată de Dacia-Renault, care intenționează să reducă 300 de locuri de muncă.
Însă, ministrul a oferit și o perspectivă pozitivă asupra situației, explicând că această restructurare nu este un semn de declin, ci o măsură de modernizare a liniei de producție. De fapt, el a adăugat că Dacia-Renault continuă să facă angajări, în special în domeniul cercetării și dezvoltării, și se concentrează pe recalificarea angajaților existenți pentru a se adapta la noile tehnologii.
„Industria unde am cea mai mare îngrijorare este industria auto. Sunt în discuții tot timpul cu reprezentanții industriei în România. M-am întâlnit săptămâna aceasta cu reprezentanții Asociației Constructorilor Europeni de Automobile, la fel și cu ACAROM (n.r.Asociației Constructorilor de Automobile din România).
Nu este un lucru care se întâmplă astăzi în România. Din contră, companiile din România produc și au piață foarte bună în Europa și în lume.
Sigurii care au anunțat o restrângere cu 300 de oameni sunt cei de la Dacia-Renault, dacă știu foarte bine știrile. În același timp, am vorbit cu ei și mi-au spus că fac angajări, caută în cercetare-dezvoltare. Deci, de fapt, este vorba de modernizare a unei linii de producție pe care au făcut-o în interior și de recalificarea forței de muncă existente”, a precizat Radu Oprea, la Antena 3 CNN.
Astfel, Oprea a clarificat că, deși există preocupări legate de industria auto, aceasta rămâne competitivă și orientată spre modernizare. Schimbările din sector sunt în mare parte legate de adaptarea la noile cerințe ale pieței globale și de integrarea tehnologiilor moderne, nu de un colaps economic sau o reducere masivă a forței de muncă.