Ministrul Educației lasă modalitatea de începere a cursurilor școlare la decizia unităților de învățământ
Ministrul Educației, Monica Anisie, susține că decizia privind modalitatea în care vor începe școlile va fi luată de consiliul de administrație al unității de învățământ, care va înainta propunerea inspectoratului școlar și Direcției de Sănătate Publică. Ulterior, documentul va fi trimis spre aprobare Comitetului pentru Situații de Urgență.
„Decizia este la nivel de unitate de învăţământ, adică la consiliul de administraţie. Consiliul de administraţie propune scenariul pe care îl vor alege, propune inspectoratului şcolar şi Direcţiei de Sănătate Publică, urmând ca acestea să avizeze şi Comitetul Judeţean sau al Municipiului Bucureşti pentru Situaţii de Urgenţă să aprobe acest scenariu”, a spus Anisie la postul B1 TV, afirmând că decizia va fi luată la nivel local.
„Am dat în felul acesta autonomie locală, pentru că directorul unităţii de învăţământ, directorul de la DSP local pot şti cel mai bine ce se întâmplă local, nu de la nivel central să luăm pentru toată lumea aceeaşi măsură”, a mai explicat ministrul.
Anisie a mai precizat că, în acest moment, în cabinetele școlare nu sunt suficienți medici sau asistente. Tocmai de aceea, prin proiectul de lege trecut prin Guvern și depus la Parlament s-a solicitat deblocarea posturilor pentru personalul didactic, personal nedidactic şi pentru medici şi asistente din cabinetele şcolare.
„Ştiţi foarte bine că în Legea 55 – legea în care sunt prevăzute măsurile pentru starea de alertă – a fost interzis concursul până şi pentru funcţiile didactice. Am avut o discuţie cu domnul ministru Tătaru pentru a găsi soluţii aşa cum am găsit şi în perioada examenelor naţionale. Am avut în fiecare unitate de învăţământ câte un medic sau o asistentă în aşa fel încât să se desfăşoare activităţile fără nicio problemă. Domnul ministru Tătaru a prezentat o situaţie a acestor medici sau asistente care ar putea să vină în parteneriat cu autoritatea publică locală către unitatea de învăţământ”, a mai menționat Monica Anisie.
Ea a declarat și că nu se poate spune că toți elevii au avut acces la învățământul online, însă susține că majoritatea elevilor au participat la lecții sub diferite forme.
„Nimeni nu poate să spună că toată lumea a avut acces, nimeni nu poate să spună lucrul acesta, dar, repet, marea majoriate a elevilor a participat la lecţii, fie în sistem online, fie şi-au continuat învăţarea de acasă cu ajutorul profesorilor”, spune Anisie.