Ministrul Educației explică de ce nu se organizează olimpiadele de istorie sau română
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, dă vina pe pandemie pentru neorganizarea anumitor olimpiade școlare și spune că principalul criteriu de organizare a fost cel al participării la evenimentele internaționale de gen.
După doi ani de întrerupere, Ministerul Educației a decis reluarea etapizată a olimpiadelor și concursurilor școlare.
La momentul suspendării competițiilor școlare, urmau să se organizeze: 78 de olimpiade naționale, 67 de concursuri naționale, 171 de concursuri educative cu finanțarea Ministerului Educației, precum și 150 de concursuri educative naționale și 1.839 de concursuri regionale și interjudețene, fără finanțarea Ministerului Educației.
„Din păcate, contextul epidemiologic nu permite reluarea tuturor acestor competiții în condiții de siguranță, motiv pentru care principiul care a stat la baza primei selecții a fost prioritizarea participării României la competițiile internaționale anunțate pentru anul 2022. Toate competițiile listate în prima etapă sunt competiții care prevăd etape internaționale”, a transmis luni Sorin Cîmpeanu.
Conform acestuia, în perioada următoare listele competițiilor vor fi actualizate cu alte olimpiade și concursuri care nu prevăd etape internaționale, dar au tradiție și participare națională în sistemul de învățământ preuniversitar, precum olimpiadele de istorie sau de limba și literatura română.
De asemenea, metodologia-cadru, regulamentele specifice de organizare și desfășurare și calendarul competițional vor fi adaptate contextului și vor fi trimise spre publicare în cel mai scurt timp.