Ministrul Educației, împotriva interzicerii telefoanelor în școli: Tehnologia în sine nu este bună sau rea!

Publicat: 09 feb. 2025, 21:13, de Mariana Olteanu, în SOCIAL , ? cititori
Ministrul Educației, împotriva interzicerii telefoanelor în școli: Tehnologia în sine nu este bună sau rea!

Ministrul Educației, Daniel David, a declarat că nu susține interzicerea folosirii telefoanelor mobile în școlile din România. Cu toate acestea, oficialul este de părere că există alte metode la care instituțile școlare pot apela. Printre acestea se numără și introducerea unui control educațional asupra modului în care elevii le utilizează.

În cadrul unei intervenții la Digi24, Ministrul Educației a declarat că din perspectiva unui psiholog, interdicțiile pot duce la apariția unor comportamente necontrolate, în loc să rezolve problema.

Nu. Eu întotdeauna am avut o problemă, exceptând chestiile antisociale evidente, eu sunt împotriva interzicerii diverselor lucruri, pentru că eu, ca psiholog, ştiu că dacă le interzici, reapar, de multe ori cu intensitate mai mare, în zone gri pe care nu le controlezi. Sunt pentru a controla educaţional telefoanele în şcoală. Adică de ce să le interzic?”, a spus Daniel David, la Digi24.

Ministrul a sugerat că elevii ar putea respecta reguli clare privind utilizarea telefoanelor: de exemplu, lăsându-le într-un loc specializat la intrarea în clasă și având posibilitatea de a le utiliza în pauze pentru a discuta cu părinții sau pentru alte necesități.”Tehnologia nu este bună sau rea, depinde de modul în care o folosim”, a adăugat Daniel David, subliniind importanța educării tinerelor generații în utilizarea responsabilă a tehnologiei.

„Poţi să ai diverse reguli, nu ştiu, ai un dulap în clasă, când ai intrat în clasă, toţi ne lăsăm telefoanele aici. Avem pauză, bun, astea 10 minute, poţi să iei telefonul, să vorbeşti cu părintele tău dacă e o problemă sau alte lucruri, intrăm la clasă, ţi-l laşi din nou acolo.

Nu înseamnă că aşa trebuie făcut, spun că aşa trebuie să folosim aceste device-uri. Tehnologia în sine nu este bună sau rea, devine bună sau rea în funcţie de cum o foloseşti. Hai să o folosim bine!”, adaugă el.

Interzicerea telefoanelor în școli nu îmbunătățește rezultatele elevilor

Un studiu recent realizat de Universitatea din Birmingham și publicat în The Lancet Regional Health – Europe sugerează că interzicerea smartphone-urilor în școli nu îmbunătățește comportamentul sau performanțele școlare ale elevilor.

Cercetarea a analizat 1.227 de elevi din 30 de școli secundare din Anglia și a comparat instituțiile cu reguli stricte privind telefoanele cu cele care permit accesul acestora în pauze. Rezultatele au arătat că nu există diferențe semnificative în ceea ce privește somnul, comportamentul sau activitatea fizică.

Totuși, timpul petrecut pe rețelele sociale a fost asociat cu rezultate școlare mai slabe și un nivel mai ridicat de anxietate. Dr. Victoria Goodyear, autoarea studiului, a subliniat că interzicerea telefoanelor nu este suficientă, fiind necesare măsuri mai complexe. În unele școli, restricțiile au avut efecte pozitive, dar altele consideră că interzicerea totală nu este fezabilă.